Hallo,
Voor mijn werk ben ik bezig om twee aparte databases in één bestand te combineren tot één tabel, maar ik kom er niet helemaal uit. Zie bijlage voor een voorbeeld van wat ik graag wil.
Op sheet1 staat een tabel. Het aantal kolommen van deze tabel is altijd gelijk, maar het aantal rijen varieert.
Op sheet2 staat een tabel met dezelfde kolommen als op sheet1 maar met andere gegevens er in. Ook van deze tabel is het aantal rijen variabel.
Wat ik wil is het volgende:
De tabel op sheet2 moet automatisch gekopieerd worden naar de eerste lege rij onder de tabel op sheet1 zodat ik één tabel heb met alle gegevens. Indien er aan de tabel op Sheet1 een rij wordt toegevoegd (dit wordt gedaan door op rij6 een lege rij in te voegen) moet de tabel van sheet2 dus een rij naar beneden schuiven. Ook als er in de tabel op sheet2 iets wordt gewijzigd of toegevoegd moet dit worden verwerkt op sheet1.
Ik ben wat aan het knutselen geweest met een knop en op het moment is het gelukt om met klikken op deze knop de eerste regel van sheet2 aan sheet1 toe te voegen. Maar het is de bedoeling dat alle gegevens van sheet2 in één keer gekopieerd worden. Liefst automatisch zodra er een wijziging is op sheet2.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Excel test - Tabel Kopieren.xlsm
Voor mijn werk ben ik bezig om twee aparte databases in één bestand te combineren tot één tabel, maar ik kom er niet helemaal uit. Zie bijlage voor een voorbeeld van wat ik graag wil.
Op sheet1 staat een tabel. Het aantal kolommen van deze tabel is altijd gelijk, maar het aantal rijen varieert.
Op sheet2 staat een tabel met dezelfde kolommen als op sheet1 maar met andere gegevens er in. Ook van deze tabel is het aantal rijen variabel.
Wat ik wil is het volgende:
De tabel op sheet2 moet automatisch gekopieerd worden naar de eerste lege rij onder de tabel op sheet1 zodat ik één tabel heb met alle gegevens. Indien er aan de tabel op Sheet1 een rij wordt toegevoegd (dit wordt gedaan door op rij6 een lege rij in te voegen) moet de tabel van sheet2 dus een rij naar beneden schuiven. Ook als er in de tabel op sheet2 iets wordt gewijzigd of toegevoegd moet dit worden verwerkt op sheet1.
Ik ben wat aan het knutselen geweest met een knop en op het moment is het gelukt om met klikken op deze knop de eerste regel van sheet2 aan sheet1 toe te voegen. Maar het is de bedoeling dat alle gegevens van sheet2 in één keer gekopieerd worden. Liefst automatisch zodra er een wijziging is op sheet2.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Excel test - Tabel Kopieren.xlsm