Ik heb een vraag over het werken met excel; ik ben zelf zeer regelmatig en intensief (beroepsmatig) gebruiker van excel, maar ik zit met iets waar ik (nog) niet uitgekomen ben:
Regelmatig bewerk ik adresbestanden van 20.000 of meer records, met o.a. de volgende kolommen:
naam, adres, postcode en plaats
maar ook met een kolom "bedrijf", die kolom bevat bv. de waarde "A001".
In die 20.000 adressen zit bij elke regel een "bedrijf" waarde (van A001 t/m A083), die waarde kan dus ook bij MEER dan 1 regel staan.
Nadat ik het gehele bestand heb bewerkt (aanhef maken, datum invoegen enz.) wil ik graag de rijen die een GELIJKE kolom "bedrijf" hebben exporteren naar een nieuw werkblad (dus 1 blad met alle "A001" en 1 met alle "A002" enz. enz.).
Is er een functie "zoek en exporteer" op deze manier in excel?
Ik leer graag, en ben benieuwd of iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
Regelmatig bewerk ik adresbestanden van 20.000 of meer records, met o.a. de volgende kolommen:
naam, adres, postcode en plaats
maar ook met een kolom "bedrijf", die kolom bevat bv. de waarde "A001".
In die 20.000 adressen zit bij elke regel een "bedrijf" waarde (van A001 t/m A083), die waarde kan dus ook bij MEER dan 1 regel staan.
Nadat ik het gehele bestand heb bewerkt (aanhef maken, datum invoegen enz.) wil ik graag de rijen die een GELIJKE kolom "bedrijf" hebben exporteren naar een nieuw werkblad (dus 1 blad met alle "A001" en 1 met alle "A002" enz. enz.).
Is er een functie "zoek en exporteer" op deze manier in excel?
Ik leer graag, en ben benieuwd of iemand mij kan helpen, alvast bedankt!