• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen met voorwaarden naar een ander blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter riaa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

riaa

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Beste Help mij-ers.

Ik heb weer een probleempje waar ik niet uit kom. (zal wel weer VBA moeten zijn en daar ben ik niet handig in).

Ik heb een origineel blad met daarop gegevens. in kolom a de initialen van namen, dan wat kolommen met tekst, en dan een kolom waarin men een x of X zet.
de rijen waar een x bij staat moeten naar aparte bladen gekopieerd worden op naam.
Dus alle rijen met een X aan het eind moeten gekopieerd worden naar de tabbladen van de persoon waar ze over gaan.
ik sluit een bestandje bij.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Moet het in VBA of kan ik ook een formule maken in de cellen?

ALVAST BEDANKT. dit forum is voor mij een zegening en jullie als helpers dus ook.

Bijlagen

Met één formule voor alle bladen die je aanmaakt.
Als dit de bedoeling is tenminste.

Bijlagen

WoW Harry.
die formule had ik zelf nooooit bedacht.
Snappen doe ik hem nog niet goed. (laat ik dat ook maar niet proberen

ALS(SOMPRODUCT((origineel!$A$4:$A$12=DEEL(CEL("bestandsnaam";A12);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;99))*(origineel!$C$4:$C$12="X"))+RIJ($A$2)>RIJ();INDEX(origineel!A$4:A$12;KLEINSTE(ALS((origineel!$A$4:$A$12=DEEL(CEL("bestandsnaam";A12);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;99))*(origineel!$C$4:$C$12="X");RIJ(origineel!$A$4:$A$12)-RIJ(origineel!$A$4)+1;"");RIJ()-RIJ($A$2)+1));"")

ik heb nog wel een probleempje. je hebt hem nu gemaakt voor 12 rijen maar het document op blad originelen wordt langzaam groter en hij moet dus ook nieuwe regels meenemen. Ik dacht dat moet toch lukken als ik overal van A12 bv A1200 maak. maar dat lukt me dus niet. Wat doe ik fout? hij geeft #GETAL.

alvast bedankt
Ria

@Riaa,

Matrixformule???

Laatst bewerkt:
harry nog een aanvulling

je hebt nu een formule gemaakt voor alle bladen in 1 keer. Hij kan waarschijnlijk simpeler als je voor 1 blad werkt met een vast gegeven. Bv op blad ab kun je de zoekterm ab gewoon gebruiken. je hoeft dan niet steeds naar de regel erboven te verwijzen en zo. Die bladen blijven nl hetzelfde en hoef ik toch maar 1 x te maken.

snap je het?
groetje Ria

Sorry Riaa,

Ik dacht dat @Willem (Popipipo) had gereageerd. :D

Afsluiten met Ctrl+Shift+Enter i.p.v. Enter.

harry

je spreekt voor een leek (beetje kenner excel) in raadsel. Wat bedoel je met Matrix formule. En dan ook nog met een vraagteken. Ik ken de term niet.
En je tweede antwoord over afslluiten met ctrl-shift- enter werkt eenmalig. allen in die rij maar als ik de formule naar beneden doorvoer doet hij het niet. Ik snap hem niet. Wat doet ctr-shift-enter?

nog maar meer groetjes
ria

Laatst bewerkt:
Riaa,

Een matrixformule sluit je af met Ctrl+Shift+Enter, dus GEEN Enter.
Als je iets veranderd aan de formule, zet de cursor in de formulebalk en dan afsluiten zoals aangegeven.

Hierbij het bestandje op twee manieren gedaan (zie verschil in beide bladen).

Dus GEEN CTRL+ALT+DEL. :D:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Harry
ja wat stom ik lees ook maar de helft. (in de war gebracht door veel wijsheid denk ik maar.)

De "eenvoudigere "formule kan ik zlefs min of meer lezen. Hoewel zelf bedenken nog eens tap verder is.
hartstikke ebdankt ik kan vooruit want als eenmaal snap waar het over gaat kan ik wel varieren.

xxxxxx
ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan