• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen naar kolommen maar draaitabel helpt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PenningThor

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2016
Ik heb een spreadsheet uit onze database voor vrijwilligerswerk. Daar staan alle leden op die in 2016 een taak hebben uitgevoerd voor verenigingswerk. Maar een fors aantal leden hebben meerdere taken uitgevoerd en dit betekent dat ik drie of vier rijen met hetzelfde lid krijg met op elke rij een andere taak. Nu wil ik alle leden gaan mailen voor het verenigingswerk 2017 en dan wil ik een brief maken waarin de door hen uitgevoerde taken vermeld worden. Dus de taken moeten opgenomen worden in aparte kolommen maar het lid mag maximaal een rij hebben. Ik sluit een voorbeeld bij die ik handmatig goed gezet heb. Graag hulp wat dat zou mij veel werk schelen!

Bijlagen

Het toevoegen van overbodige uitroeptekens aan de titel van de draad ook niet.

Dank je voor het meedenken.

Maar bij jouw oplossing loop ik tegen het probleem aan dat ik bij een mailing niet alle taken als veld kan/wil opnemen maar alleen die taken die het desbetreffende lid heeft uitgevoerd. Ik kan wel een aantal velden opnemen, maar als iemand voor een werkgroep gewerkt heeft (de "6 groep") dan moet ik in het samenvoegbestand met word tig velden opnemen voordat de velden komen die met nummering 6 beginnen.

Ik had een dergelijke oplossing al zelf opgezet. maar liep dus tegen dit probleem aan

Bij deze een mogelijke oplossing (gebruik van hulpkolommen & 2 draaitabellen om performance hoog te houden)

Standaard laat ik 10 opeenvolgende rijen zien, maar deze kunnen mbv de scrollbar aangepast worden...
(Er is één persoon die 18 verschillende taken heeft uitgevoerd, vandaar dat ik kolommen heb voorzien voor 20 taken)

Bekijk bijlage voorbeeld forum.xlsx

Greetzzz...
Raf

Laatst bewerkt:
Zie er goed uit, ik ga het weekeinde kijken hoe ver ik hiermee kom. Maar alvast bij voorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan