• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen opmaken op basis van Cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

scartsjer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2015
Berichten
34
ik probeer een werkblad op te maken als tabel echter loop ik tegen het probleem aan dat dit niet helemaal binnnen mijn blad lijkt te werken. het is vooral niet flexibel genoeg.

ik heb het volgende:
row color.jpg

Hierbij wil ik dat zodra er in kolom B een waarde ingevuld is deze Rijen een kleur krijgen tot dat de volgende waarde in kolom B waarna de rijen weer wit moeten zijn tot de volgende waarde in kolom B (etc.)

Echter het aantal rijen dat het duurt voordat er opnieuw een waarde in kolom B staat kan oplopen tot 20 maar kan ook 2 rijen zijn.

daarnaast wil ik dit éénmalig automatiseren (het gaat om 50+ werkbladen) waarna ik hier dus geen omkijken meer naar heb.

Ook moet deze kleuring vanaf rij 7 beginnen.

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een klusje voor voorwaardelijke opmaak, heb je ook een vb-bestandje?
 
vb = voorbeeldbestandje ipv een plaatje
 
;) ok ja die heb ik. zie bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbleed.xlsm
    11,6 KB · Weergaven: 38
zie vb-tje met voorwaardelijke opmaak
 

Bijlagen

  • voorbleed.xlsx
    11 KB · Weergaven: 57
zo:?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    11 KB · Weergaven: 33
Geen idee hoe dit nu werkt maar het lijkt het voor het grootste deel te doen wat ik wil. (zou mooi zijn als hij altijd 1 (lege) regel extra inkleurd) ik ben voor nu denk ik al enorm geholpen! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan