• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen selecteren en in een andere sheet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
71
Ik heb het antwoord op deze vraag niet kunnen vinden maar ik neem aan dat hier wel meer mensen tegenaan lopen.

Ik heb een sheet bijgesloten met als voorbeeld een ziekmeldingssysteem dat werkt met bepaalde statussen. Ziek kan Ja of Nee zijn en dit geldt tevens voor Gemeld Ja of Nee.
Nu wil ik in een ander sheet bepaalde statuscombinaties tonen, maar ik kom er niet uit.

In het tweede blad namelijk wil ik de meldingen naar HRM doen. Hier moeten dus mensen staan die ziek zijn en niet gemeld, dus Ja en Nee.
En bij de betermeldingen moeten mensen staan met status Nee en Ja. Want die zijn niet ziek en staan wel ziekgemeld.

Die gegevens kan ik dan kopiëren naar een mailtje en dit versturen waarna ik de juiste status instel voor die medewerkers.

De gegevens van een rij mogen in één cel worden smaengevat of in een zelfde aantal kolommen. Ik zou het ideaal vinden als het blad zelf het aantal regels tussenvoegt wat jij nodig heeft, dus als er 10 zieken zijn dat hij dan 10 regels invoegt, maar dat is voor mij van ondergeschikt belang. Het mag ook zijn dat bijvoorbeeld 15 regels standaard gereserveerd worden.

Iemand enig idee of dit kan en hoe dit opgelost moet worden?
 

Bijlagen

  • ziek-en-beter.zip
    2,1 KB · Weergaven: 35
Hoi,

OK, hou je vast, hier gaan we matrixformules gebruiken...

In E2 van blad Medewerker status zet je:

=KLEINE.LETTERS(B2&C2)

Voer door naar rij 21.

Nu dat toch selecteerd is, geef het een naam (links van de formulebalk): samen
(of kies een andere naam.

Dan in F1 van het blad Meldingen: druk op F2, plak deze formule:

=ALS(RIJ()<=AANTAL.ALS(samen;"janee");INDEX('Medewerker status'!$A$2:$A$21;KLEINSTE(ALS(samen="janee";RIJ(samen);1000);RIJ())-1);"")

en doe Ctrl-Shift-Enter, niet Enter. (het is een matrixformule, geen gewone formule).

Voer door zover als nodig. Er komen geen lege cellen tussen.

Neeja is analoog.

Wigi
 
Hoi,

OK, hou je vast, hier gaan we matrixformules gebruiken...


Wigi

Ik heb de formules vertaald naar het Engels (op het werk helaas geen NL-versie) en ingevoerd in de sheet, alleen krijg ik geen output terwijl alle mogelijke combinaties er staan....?
Ook heb ik in het tweede deel de formule voor neeja aangepast met hetzelfde resultaat.
Hmmm, geen fout maar ook geen output....ik zie het probleem niet, waarom werkt het niet?

Ik heb een aangepaste versie van de sheet bijgesloten met de voorgestelde formules...
 

Bijlagen

  • ziek-en-beter.zip
    3,4 KB · Weergaven: 18
Hoi

Jij hebt het allemaal goed gedaan, ik had nog iets moeten vermelden.

Je hebt 2 keuzes:

- ofwel begin je in rij 1 met de formule (dus de huidige rij 1 in blad 2 verwijderen)
- ofwel doe je dat niet, maar waar ROW() staat moet dan ROW()-x komen. Wat is x dan? Als je in rij 2 begint (zoals nu het geval is), vervang je ROW() door ROW()-1. Als je in rij 3 begint, vervang je ROW() door ROW()-2. Enz.

Als de neeja formules op rij 13 beginnen, vervang je in die formules ROW() door ROW()-12.

Wigi

PS: wil je formules in het Engels, geef dat dan aan. Ik kan ze nl. in beide talen opstellen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan