Hallo allemaal,
Fijn te weten dat er zo hard gewerkt wordt aan de oplossing van mijn probleem. En dat terwijl ik mezelf alleen maar hoef bezig te houden met werken (pfffff)
Ik heb intussen gisteren nog wel wat geprutst en daarnet jullie reacties gezien.
snb: die application.onkey etc heeft niets opgeleverd.
Wel mooi dat ik dat kunstje met Onkey vandaag op mijn werk meteen al eens heb kunnen toepassen om ongewenst verspringen als gevolg van gebruiken van de TAB-toets te voorkomen. Maar dit terzijde. Maar bij jou werkt ctrl-shift dus ook alleen in combinatie met pijl rechts en pijl links. Dan heb je dus gewoon hetzelfde probleem als ik, alleen wist je dat misschien nog niet. Ik hoop dat je er niet door mijn toedoen nog onder gaat lijden

Maar die oplossing van jou met eerst END en daarna SHIFT-PIJL geeft inderdaad wel het effect waar het mij om te doen was. Bedankt dus voor je gouden tip.:thumb:
Wim: Uit jouw reactie naar aanleiding van de tip van snb begrijp ik dat beide combinaties bij jou werken. En aan je laatste reactie (Hebbes) was ik al aan het concluderen dat het 'probleem' nu opgelost zou zijn.

niet dus.
Nou ja, ik kan met die andere combinatie dus hetzelfde bereiken.
Ik heb wel zelf een alternatiefje proberen op te zetten om de gewenste actie (verbergen tot onderaan het blad voor elkaar te krijgen. (uit allerlei bevindingen in het verleden)
Code:
Sub RijenVerbergenTotOnderaan()
'*** Macro om alle rijen (te beginnen bij de geselecteerde rij) te verbergen
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.EntireRow.Hidden = True
End Sub
Maar ik hoop ooit nog eens zo goed te worden als jullie.

:thumb:
Bedankt voor jullie reacties.
Zal ik voor de zekerheid nog een weekje wachten met "vraag opgelost"?
Groetjes,
Ger