• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen snel samenvoegen na beveiliging werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelFons

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Goede dag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende voor elkaar krijg;

Ik ben planner van beroep. Zodra er een chauffeur belt wil ik direct naar de gegevens van deze chauffeur toe.
Aangezien er op bijvoorbeeld de maandag meerdere ritten onder elkaar zijn ingedeeld, wordt dit werkblad behoorlijk lang waardoor ik het overzicht kwijt raak om de chauffeursnaam snel te kunnen vinden.

Graag zou ik met 1 filter alle chauffeursnamen (Deze komen in de rode vlakken te staan Kolom A) met de gegevens die eronder staan willen inklappen, zodat ik in 1 werkblad ALLEEN de chauffeursnamen zie staan.

Dit zou heel goed werken door deze regels te groeperen, maar zodra ik het werkblad beveilig kan ik de functie groeperen niet meer gebruiken.

Weet iemand een betere oplossing of eventueel een andere?

Hoor het graag, alvast bedankt.

Excel sheet is bijgesloten.Bekijk bijlage Test versie.xlsx

Nog even als aanvulling,

Het gebeurt weleens dat het heel erg druk is waardoor er onder rij 13, 3 rijen per rit moeten worden toegevoegd.
Ook heb ik na de laatste chauffeur in "kolom A" de rijen verborgen. Hier zijn al extra mogelijkheden gekopieerd om extra chauffeurs toe te voegen, die extra meerijden.

Misschien weet iemand hier ook een nettere oplossing voor?

Graag zie ik de uitleg hoe het eventueel aangepast wordt. Wil graag leren hoe het werkt.

Alvast bedankt.

Gr Fons

Een leeg en alleen opgemaakt werkblad heeft heel weinig toegevoegde waarde. Met <Ctrl> + F kan je zoeken en dus naar de juiste chauffeur zoeken. Wat je verder wil, ik heb geen idee.

Beste VenA

Bedankt voor uw reactie,

Misschien was ik niet helemaal duidelijk genoeg.
De zoekfunctie met Ctrl+F was mij bekend.

Ik kan helaas mijn aangevulde bestand met Macro niet uploaden, doordat deze te groot is.
In de rode blokken staan de chauffeursnamen.
Ik heb de volgende Macro's aangemaakt(In bijgevoegde bijlage helaas niet werkbaar);

Met de toetsen "Ctrl+Shift+U"kan ik de chauffeursgegevens uitklappen.
Met de toetsen "Ctrl+Shift+I" Klap ik alles weer in(groeperen). Zo is het bijgevoegde bestand nu zichtbaar(ingeklapt).

Dit is eigenlijk hetgeen dat de bedoeling is. Wat op zich prima werkt.

Het probleem zit hem in het beveiligen.
Als ik het werkblad beveilig, is de functie groeperen niet meer mogelijk.
De Macro's werken dan dus ook niet meer.

Hoe kan ik dus in- en uitklappen(groeperen) met een beveiligd werkblad.

Hopelijk is het op deze manier duidelijker,

Alvast bedankt.

Gr Alfons

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan