• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen uit twee sheets weergeven op derde overzichtsheet o.b.v. zoekterm in cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rdjs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rdjs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2015
Goedemiddag helpers!

Zoals de titel al aangeeft heb ik een nogal specifieke vraag. Na het nodige zoekwerk en 'geklooi' kom ik telkens net niet uit bij wat ik nu eigenlijk nodig heb en helaas is mijn VBA kennis net niet afdoende om geheel zelfstandig iets te schrijven.

Het probleem:
- Ik heb twee sheets (ACTION LIST = huidige acties, COMPLETED ACTIONS = voltooide acties) met overzichten die per week worden geüpdate.
- Hierin staan landen(KOLOM C) samen met verdere specificaties in de kolommen A t/m S(deze zijn allemaal wit gemaakt in het voorbeeld bestand).
- Echter, ik wil op één pagina een overzicht kunnen maken met alle rijen (dus van beide sheets) voor een bepaald land wat aangegeven wordt in het zoekvak (B2:C3) op sheet "QUICKSEARCH".
- De te weergeven rijen moeten wel in de oorspronkelijke sheets blijven staan. "QUICKSEARCH" is dus puur om een snelle overview te krijgen.

Het doel:
- Je geeft op blad "QUICKSEARCH" aan van welk land je een overzicht wil. (bv. UNITED STATES)
- Op blad "QUICKSEARCH" komen allen rijen van "ACTION LIST" en "COMPLETED ACTIONS" die betrekking hebben met UNITED STATES onder elkaar te staan.

In mijn optiek is dit met een macro niet te doen omdat het bestand continue verder wordt aangevuld, zowel de "ACTION LIST" als de "COMPLETED ACTIONS". Als ik bijvoorbeeld zou sorteren op "country" en de gefilterde rijen zou kopiëren, dan zit ik gebonden aan het geselecteerde bereik in de macro.

Denken jullie dat dit überhaupt haalbaar is?
Mochten jullie me kunnen helpen, alvast erg bedankt voor de input!

Groeten,

Roel

Bijlagen

Waarom zou dat niet kunnen?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" Then
        Sheets("QUICKSEARCH").UsedRange.Offset(4, 1).Delete xlUp
        For s = 1 To 2
            With Sheets(s)
                lr1 = .Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row
                Set f = .Columns(3).Find(Sheets("QUICKSEARCH").Cells(2, 2).Value)
                If f Is Nothing Then
                Else
                    .UsedRange.Offset(2).AutoFilter 3, Sheets("QUICKSEARCH").Cells(2, 2).Value
                    With Sheets("QUICKSEARCH")
                        lr2 = .Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Row
                        Sheets(s).Range("A6:S" & lr1).Copy .Cells(lr2, 2)
                    End With
                    .AutoFilterMode = False
                End If
            End With
        Next
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi Spaarie,

Bedankt voor je snelle reactie en codering!
Als ik het goed begrijp zou het werkblad automatisch moeten worden aangepast als de waarde in de aangegeven cel $B$2 veranderd.

Ik krijg hem echter niet aan de praat.
Ik heb de code gewoon zonder enige aanpassing in het juiste blad in de VBA editor geplakt. Mijn gevoel zegt dat ik bij de 'implementatie' van de code een stap heb gemist. Heb jij enig idee wat ik heb overgeslagen?

Groet,

Roel

Roel,
Heb je wel een land geselecteerd die überhaupt gefilterd kan worden? Is dat niet het geval dan kan het kloppen, want het is zo gemaakt dat je dan niks ziet.
Kies dus voor een land als Argentinië of Australië. Deze staan er zeker in.

Voor de zekerheid je eigen bestand toegevoegd met de code.

Bijlagen

Yes!

Het werkt als een trein. Achter de meeste landen in de lijst stond een spatie, dus werd de zoekopdracht niet herkend.

Dank voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan