• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rijen van plaats verwisselen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi, de kolommen met teamnummers was eigenlijk de basis van waaruit de kalender moest gemaakt worden, die is gemaakt met een robin tournement generator, mvg
Werkt fantastisch, bedankt hiervoor, heb het uitgetest met 6 ploegen die op hetzelfde terrein spelen, en werkt heel goed.
Dit is een programma dat toch heel wat werk uit handen zal nemen.
ik wil u hiermee eigenlijk niet mee lastig vallen, maar het verbond werkt met 2 voetbalreeksen, waarbij dat er nog wat ploegen zijn die op hetzelfde terrein spelen, dus als die kalenders afzonderlijk gemaakt zijn moeten ze toch nog een vergelijk worden gemaakt,er zijn zelfs 3 ploegen bij die op hetzelfde terrein spelen, maar dus 1 van die ploegen als die thuis speelt moeten dus om 13:00 beginnen ipv 15:00, dat is dus altijd dezelfde ploeg, die heeft ook een andere terreinnummer.

Bijlagen

Even uitgesteld wegens andere verplichtingen, maar zeker niet vergeten.
Hierbij dus een versie waarin om te beginnen alle nutteloze ballast (modules, macro’s, v.o.) is opgeruimd. Waarom je heel wat zaken zowel op Blad1 als Blad2 hebt staan is me niet duidelijk, maar dat Blad2 heb ik toch maar laten staan.
De nieuwe werkwijze speelt zich dus af op Blad1 waarop ik de volgorde van de kolommen, inclusief lege, identiek heb gemaakt aan die van Blad2.
Het aantal teams speelt geen rol meer, het kan zelfs een oneven aantal zijn (dan wordt een fictief team ‘vrij’ toegevoegd). Je moet dus enkel de eerste drie kolommen in orde zetten, en op de knop klikken doet de rest van het werk.
Je hebt momenteel 2 ploegen die 1 terrein delen, daarmee zal het altijd goed gaan.
Maar als bv. 2 ploegen terrein A delen en 2 andere terrein B kan het soms problemen geven. Om te vermijden dat dan mogelijk te veel teams thuis zouden spelen in de heenronde heb ik er liever voor gekozen om de v.o. telkens opnieuw toe te voegen (dat is nodig voor als het aantal teams wijzigt), dan moet je even nakijken en desgevallend de code nogmaals uitvoeren. Maar zoals gezegd: zoals de situatie nu is (enkel 2 ploegen met één gedeeld terrein) mag zelfs die v.o. volledig weg.
Dus bekijk het eerst maar eens.

O ja, tussendoor heb ik me nog afgevraagd waar de kolommen met teamnummers voor nodig zijn, het zou net zo goed op basis van de ploegbenamingen kunnen, dat zouden nog eens 5 opgeruimde kolommen kunnen zijn(?)

Hetzelfde terrein maar het noemt anders? Als club brugge thuis speelt is het in het Jan breydel stadion Als cercle brugge thuis speelt noemt dat stadion dan plots Pieter de Grote stadion?

beste, het gaat hier over amateurvoetbal die in competitie spelen, het gebeurd dat er meerdere ploegen hetzelfde terrein gebruiken bijv. van de gemeente !

Even een upgrade, je vult je ploegen in de linkertabel en je drukt op d knop, klaar.
Voor de grap zijn er nu 14 ploegen en maar 7 terreinen :eek:

Bijlagen

met bovenstaande 2 competities (gisteren 8:53) kan ik een schema maken waarbij er maar 6 terreinconflicten op 314 matchen meer zijn. Deed jij beter, zoja, hoe ?

Bijlagen

te druk in Thailand ?

Rustig man, als je vragen op deze site stelt, dan moet je beschikbaar blijven, dus als ik dinsdag om 13:16 iets post en je reageert pas na 60 uur, dan is een andere timezone (6 uur) geen argument.
Zelfde oplossing, juist even snel de layout aangepast naar die van Enigmasurf : 2 competities, 25 teams(+1 BYE), 17 terreinen waarvan 8 dubbel in gebruik, 314 matchen, resultaat = 5 (oranje) terreinconflicten, die ik niet opgelost krijg.

Bijlagen

Sorry, dat wist ik niet dat ik beschikbaar moest blijven, zal het tegen mijn vrouw zeggen dat ze haar boodschappen zelf moet doen, effe naar de Macro rijden is hier nen dagtrip !!

daaag,
oplossing met 2 terreinconflicten

Bijlagen

1 terreinconflict

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan