• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen adhv waarde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

thevbadude

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2015
Beste Lezers,

Ik heb het forum doorlopen spitten maar kon nergens het exacte antwoord op mijn vraag vinden. Ik ben bezig met een macro die automatisch een aantal rijen verbergt adhv een cel waarde.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("i6"), Target) Is Nothing Then
    If Range("i6").Value = 1 Then
        Rows("25:48").Hidden = True
    End If
End If
End Sub

nu is de bedoeling dat wanneer i6 = 2 Rij (26:48) , i6= 3 Rij (27:48) etc. verborgen worden. Nu kan ik ze allemaal onder elkaar gaan zetten maar ik denk dat er waarschijnlijk een makkelijkere manier is (die ik met me beperkte vba kennis nog niet ken). zou iemand mij in de goede richting willen helpen? of ontkom ik er niet aan om ze allemaal te benoemen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet thedude

Code:
Rows(24 + Range("i6").Value & ":48").Hidden = True
End If
End Sub

of

Code:
If Target.Address = "$I$6" Then Rows(24 + Range("i6").Value & ":48").Hidden = True
End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
Thanks niels, die kan ik ook nog begrijpen! Nog 1 vraagje, als ik nu eerst 3 selecteer en er dan 5 van maak blijven de regels nog verborgen. zou je dit misschien nog kunnen verhelpen? Wil ze standaard eigenlijk allemaal verborgen hebben en aan de hand van de selectie het aantal weergeven.

Laatst bewerkt:
Hoeft ook niet allemaal moeilijk te zijn.

Code:
Rows("24:48").Hidden = False
Rows(24 + Range("i6").Value & ":48").Hidden = True
End If
End Sub

Niels

graag gedaan,

rest je nog om de vraag op opgelost te zetten.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan