rijen verbergen bij gevalideerde celwaarde ="nee"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik al zei heb je daar het object Target niet beschikbaar, dus logisch dat dat niet werkt. Verder kijkt mijn voorbeeld naar op welke knop er is geklikt door te controleren op de inhoud van Application.Caller. Afhankelijk daarvan kan je dan bepalen wat er moet gebeuren. Maar je moet wel naar de waarde van de opgegeven cellen kijken en niet naar het object Target, want die is er niet.

'k snap er niks van
beter eerst basis-cursus volgen denk ik (ben ik zeker van :-) )

Sub KAMERLIJST_AANPASSEN()

Select Case Application.Caller

Case 1
If range("B2") = "NVT" Then
Rows("2:2").EntireRow.Hidden = False
End If

Case 2
If range("B3") = "NVT" Then
Rows("3:3").EntireRow.Hidden = False
End If

Case 3
If range("B4") = "NVT" Then
Rows("4:4").EntireRow.Hidden = False
End If

Case 4
If range("B5") = "NVT" Then
Rows("5:5").EntireRow.Hidden = False
End If

Case 5
If range("B6") = "NVT" Then
Rows("6:6").EntireRow.Hidden = False
End If

Case 6
If range("B5") = "NVT" Then
Rows("7:7").EntireRow.Hidden = False
End If

End Select

End Sub

Je snapt het inderdaad echt niet ;) Maar geeft niks. Leg eens uit waarom je 2 verschillende knoppen hebt. Ik zal er dan straks nog eens voor je naar kijken. Ik moet nu eerst weg.

nice !
bedankt alvast

Nog even de doelstelling
Het is dus een document waarmee klanten zelf calculaties kunnen maken.
Het eerste wat men moet doen is de Kamerlijst aanpassen in functie van hun project.

Men krijgt dus een "Kamerlijst" te zien die ik vooraf heb ingevuld met een aantal "ja" 's zodat die lijst niet eindeloos lang is als doc wordt geopend.
Natuurlijk is ieder project anders en moet men kamers kunnen toevoegen
Hiervoor moet men de complete lijst(ik heb zo'n 80 veel voorkomende kamernamen voorzien in die complete lijst en ja.......hier in het model toon ik er maar 6 !!!) terug kunnen oproepen en hiervoor zou ik dus de knop "Kamerlijst aanpassen" gebruikt hebben. Dan gaan we dus al de "nvt"-waarden weer zichtbaar maken.
Nadat ze kamers hebben toegevoegd , wil ik dat men terug de gecomprimeerde lijst kan opvragen en vandaar die 2e knop : "Kamerlijst enkel ja" (kan ook bv: "mijn Kamerlijst" worden )

Ik heb nu ook even bezoek en je moet u zeker niet opjagen en verplicht voelen.
Ik weet en besef het best.......ik mis de essentie.......is zoals koken zonder te weten hoe je kaassaus maakt haha
Vele groeten
Xavier

Kijk eens naar deze:
Bekijk bijlage TEST.xlsm

Ik heb de keuzerondjes verwijderd omdat deze niet handig zijn voor het doel. Ervoor in de plaats heb ik selectievakjes gebruikt. De code voor ieder selectievakje zit achter het werkblad, dus niet in een module. Tevens heb ik ze van de te verbergen regels verwijderd en ergens anders geplaatst omdat ze anders ook worden verborgen en dan kan je de keuze niet meer wijzigen.

Laatst bewerkt:
fijn !
Daar kan ik zeker mee verder !!
veeeeeeeeeeeel dank
Groetjes
Xavier

Veel plezier ermee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan