• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen (filteren) onder voorwaardelijke opmaak gekleurde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

metaluniek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
1
Beste mensen,

Ik heb een klein vraagje, waarschijnlijk is dit makkelijk op te lossen, echter ben ik geen expert in Excel.

Ik ben een overall planning aan het maken voor mijn werk. hier staan alle projecten in gecombineerd met een capaciteit- en liquiditeitsplanning.

Ik heb het voor elkaar dat excel het onderscheid maakt in gekleurde cellen. (voor elk productieproces hebben we een kleur) in deze cellen kan ik het aantal uren/euros zetten.

Echter,,Nu wil ik graag kunnen filteren op productieproces. Dus bijv: dat ik week 11 t/m 13 selecteer, en dat ik dan alleen het aantal projecten zie waar ik aan moet tekenen, produceren, of monteren.....

Als ik het met de filterfunctie doe, kan ik dit alleen per kolom doen, en niet per 5 kolommen (1 werkweek)

heeft iemand een idee? Wellicht een button waar je op kan klikken (tekenenplanning, productieplanning,montageplanning..?) of wellicht voor elk van deze 3 activiteiten een appart werkblad waar alleen de rijen zichtbaar zijn voor dat productieproces?

Bijgevoegd een stukje voorbeeldplanning
Bekijk bijlage Voorbeeld.zip

Ik hoor het graag, alvast hartelijk dank voor jullie moeite!


Mvgr, Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan