• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HUTD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HUTD

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Bekijk bijlage TEST.xlsx
Hallo,

Ik wil graag rijen verbergen op een bepaalde voorwaarde, bovenaan staat de keuze te kiezen tussen 3 levels.
Bij level 3 moeten alle rijen zichtbaar blijven, bij level 2 moeten de rijen met een 3 verbergen, en bij level 1 moeten de rijen met een 3 en een 2 worden verborgen, kan iemand mij hiermee helpen?

Groet, HUTD

Deze zou dat voor u kunnen opknappen:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rij As Long
     For rij = 3 To 50
         waarde = Right(Cells(1, 1), 1) * 1
         If waarde = 1 Then If Cells(rij, 1).Value = 3 Or Cells(rij, 1).Value = 2 Then Rows(rij).EntireRow.Hidden = True
         If waarde = 2 Then If Cells(rij, 1).Value = 3 Then Rows(rij).EntireRow.Hidden = True
         If waarde = 3 Then If Cells(rij, 1).Value = 3 Then Rows("3:50").Hidden = False
     Next
End Sub

Dat is in het echte bestand niet mogelijk, ik ben daarom ook opzoek naar de macro dier hiervoor zorgt

Beste Cobbe,

Met die macro wordt er toch niet verwezen naar de cel a1 waarin wordt gekozen tussen de verschillende levels?

Groeten, HUTD

Heb je de test gedaan? Ik denk het niet.

Hier is je bestand met de code in verwerkt.

Bijlagen

Nee ik heb inderdaad alleen even naar de code gekeken, een beetje dom.

Maar dit is wat ik zocht, bedankt Cobbe!

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan