• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verplaatsen naar eerste lege regel in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

5t3f4n

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2015
Berichten
7
Hallo

Ik wil graag voor komend jaar de inkoop facturen en afschriften beheren.
Hiervoor heb ik een excel file gemaakt met 3 tab bladen. Zie bijlage: Bekijk bijlage artikelen inkoop invoer.xlsm

Op het eerste tab (inkoop invoer) kan ik de algemene gegevens van de factuur invoeren (datum, factuur nr, leverancier, ect.) met daaronder een tabel voor ieder artikel op de factuur. Het aantal artikelen per factuur kan variëren, maar ik heb een max van 20 aangehouden.

Op de tweede tab (Bank afschrift) staan invulvelden voor afschriften.

Op zowel de eerste als de tweede tab staat aan de rechterkant een overzicht van de invoer (tabel met rode kop).
Dit overzicht wil ik kopiëren naar de tabel op de derde tab (Inkoop lijst). Dit overzicht zal gedurende het jaar steeds worden aangevuld met de gekopieerde gegevens uit de eerste twee tabbladen.

Nu mijn vraag: Ik wil graag na het invoeren van de gegevens op het eerste of tweede blad een knop die automatisch de ingevulde gegevens naar het derde blad kopieert en de invoer wist op het eerste of tweede blad wist. Ik denk niet dat het mogelijk is zonder gebruik van macros, maar heb hier geen verstand van.

Graag jullie hulp of dit een goede manier is, of dat het slimmer kan. Bedankt.
 
Zorg ervoor dat de kolommen in een logische volgorde staan dan hoeft de code niet complex te zijn.
Voor de knop in 'Inkoop invoer'
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Cells(5, 11).CurrentRegion
  .AutoFilter 6, "<>0"
  .Offset(1).Copy Blad4.Cells(Application.CountA(Blad4.Columns(1)) + 1, 1)
  .Offset(, -9).Resize(, 8).ClearContents
  .AutoFilter 6
End With
End Sub

en voor de knop in 'Bank Afschrift'
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Blad4.Cells(Application.CountA(Blad4.Columns(1)) + 1, 1).Resize(, 23) = Cells(4, 7).Resize(, 23).Value
  Range("A1:A4").ClearContents
End Sub
 
De invoer voor "Bank afschrift" werkt perfect! De gegevens komen in de "Inkoop lijst" en de velden worden gewist.

De "Inkoop invoer" werkt nog niet helemaal. Het leegmaken van de velden werkt, de gele velden worden nu ook gewist. Het kopiëren van de gegevens naar de "Inkoop lijst" werkt nog niet. Wat gaat er mis?

Hierbij een nieuwe versie van het bestand: Bekijk bijlage artikelen inkoop invoer V2.xlsm

Alvast bedankt voor je hulp.
 
Hallo VenA,

Het kopiëren van het bank afschrift gaat goed, de waardes worden overgenomen, niet de formules.

Bij het kopiëren van de inkoop invoer worden de formules gekopieerd. Daardoor komt er #VERW! in de inkoop lijst te staan. Volgens mij wordt de opmaak meegenomen, dit zou ook niet moeten. De opmaak van de inkoop lijst moet gehouden blijven. Daarnaast worden alle 20 regels gekopieerd en niet alleen de regels die daadwerkelijk zijn ingevuld.

De gekopieerde regels komen wel netjes onderaan in de lijst terecht.

Ik heb in dit bestand wat regels gekopieerd zodat je kan zien wat er mis gaat: Bekijk bijlage artikelen inkoop invoer V3.xlsm

Bedankt voor je hulp!
 
Je hebt de formule aangepast waardoor het autofilter niet meer werkt.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Cells(5, 11).CurrentRegion
  .AutoFilter 6, "<>"
  .Offset(1).Copy
  Blad4.Cells(Application.CountA(Blad4.Columns(1)) + 1, 1).PasteSpecial xlPasteValues
  .AutoFilter 6
  Range("B3:G3").ClearContents
  Range("B6:I25").ClearContents
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan