Hallo
Ik wil graag voor komend jaar de inkoop facturen en afschriften beheren.
Hiervoor heb ik een excel file gemaakt met 3 tab bladen. Zie bijlage: Bekijk bijlage artikelen inkoop invoer.xlsm
Op het eerste tab (inkoop invoer) kan ik de algemene gegevens van de factuur invoeren (datum, factuur nr, leverancier, ect.) met daaronder een tabel voor ieder artikel op de factuur. Het aantal artikelen per factuur kan variëren, maar ik heb een max van 20 aangehouden.
Op de tweede tab (Bank afschrift) staan invulvelden voor afschriften.
Op zowel de eerste als de tweede tab staat aan de rechterkant een overzicht van de invoer (tabel met rode kop).
Dit overzicht wil ik kopiëren naar de tabel op de derde tab (Inkoop lijst). Dit overzicht zal gedurende het jaar steeds worden aangevuld met de gekopieerde gegevens uit de eerste twee tabbladen.
Nu mijn vraag: Ik wil graag na het invoeren van de gegevens op het eerste of tweede blad een knop die automatisch de ingevulde gegevens naar het derde blad kopieert en de invoer wist op het eerste of tweede blad wist. Ik denk niet dat het mogelijk is zonder gebruik van macros, maar heb hier geen verstand van.
Graag jullie hulp of dit een goede manier is, of dat het slimmer kan. Bedankt.
Ik wil graag voor komend jaar de inkoop facturen en afschriften beheren.
Hiervoor heb ik een excel file gemaakt met 3 tab bladen. Zie bijlage: Bekijk bijlage artikelen inkoop invoer.xlsm
Op het eerste tab (inkoop invoer) kan ik de algemene gegevens van de factuur invoeren (datum, factuur nr, leverancier, ect.) met daaronder een tabel voor ieder artikel op de factuur. Het aantal artikelen per factuur kan variëren, maar ik heb een max van 20 aangehouden.
Op de tweede tab (Bank afschrift) staan invulvelden voor afschriften.
Op zowel de eerste als de tweede tab staat aan de rechterkant een overzicht van de invoer (tabel met rode kop).
Dit overzicht wil ik kopiëren naar de tabel op de derde tab (Inkoop lijst). Dit overzicht zal gedurende het jaar steeds worden aangevuld met de gekopieerde gegevens uit de eerste twee tabbladen.
Nu mijn vraag: Ik wil graag na het invoeren van de gegevens op het eerste of tweede blad een knop die automatisch de ingevulde gegevens naar het derde blad kopieert en de invoer wist op het eerste of tweede blad wist. Ik denk niet dat het mogelijk is zonder gebruik van macros, maar heb hier geen verstand van.
Graag jullie hulp of dit een goede manier is, of dat het slimmer kan. Bedankt.