• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verwijderen als cel in kolom A leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik download vanaf een landelijke ledenadministratie site een Excel bestand met voor mij benodigde gegevens, maar ook met gegevens die ik niet nodig heb.
In het bestand staat ook een kopregel, die moet (uiteraard) blijven.
Bij elke genoemd lid kan het aantal regels 'overbodige' informatie verschillen, zie bijgaande bestand.

Er is door de 'knappe koppen' onder ons vast wel iemand die hiervoor een stukje VBA kan bedenken.

Het werkelijke bestand is uiteraard meer regels (niet opgeschoond zo'n 500 regels), maar dat zal voor de VBA code niet veel uitmaken.

Alvast weer bedankt!

Gerald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
On Error Resume Next
Application.Intersect(Columns(1), ActiveSheet.UsedRange).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
On Error GoTo 0

Wigi

Beste Wigi,

Da's lekker snel, man. Bedankt!!!

Maarre..(op het gevaar af een vraag te stellen die je al ontelbare keren beantwoord hebt):

Met ALt-F11 naar VBA scherm en dan daar de code in "This workbook" plakken, toch?
Of was er nog iets wat ik moest doen?

Gerald

In VBE doe je Insert > Module, en daar de code plakken. F5 om ze uit te voeren. Terug Alt-F11 om terug te keren naar Excel.

vraag over deze tool, want toevalliger wijs heb ik hem ook nodig.
alleen wat ik merk is dat hij niet selectief regels kan verwijderen.
en dat hij geen regels verwijderd waar een formule in zit.

is hier een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan