• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verwijderen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Beste excel-experts,

is het mogelijk uit bijgaande excel-spreadsheet d.m.v. een macro/visual basic alle rijen met 0-waardes (bijv. rij 24, 28, 30, 31, 32) in een keer te verwijderen.

Mijn dank alvast voor jullie hulp hierbij.

Bijlagen

Zet er een autofilter op en filter de rijen die 0 hebben. Dan verwijderen en klaar.

Dan kan het zonder macro.

Wigi,

vlgs. mij werkt dit bij deze lijst niet.

Bij welke rij moet ik deze autofilter dan zetten?

Wel weer wat geleerd, Wigi.
Ik wist niet dat Autofilter zo ook gebruikt kon worden.
Het werkt bijna perfect, alleen datgene wat overblijft hierna, moet nu ook weer bewerkt worden, want de subtotalen (de lichtblauwe en groene rijen) werken nu helaas niet meer correct.
Er is geen andere manier?

Hoe/Wat bedoel je?
Kun je mij dan een voorbeeld geven hoe zo'n formule er uit zou moeten zien?

Je hebt gelijk, was een stomme vraag,
De spreadsheet was niet door mij gemaakt, dus dit had ik inderdaad gemist.

Jammer dat je in je reacties soms zaken toevoegd die op z'n minst gezegd niet zo aardig gevonden kunnen worden (die laatste zin in je laatste reactie vond ik in ieder geval minder!!).

Jammer dat je in je reacties soms zaken toevoegd die op z'n minst gezegd niet zo aardig gevonden kunnen worden (die laatste zin in je laatste reactie vond ik in ieder geval minder!!).

Dat was dan in ieder geval niet de bedoeling. Ik vind gratiscursus.be zeer zeker een hele goede site (enkel de Excel sectie heb ik daar doorgenomen). Ik ben daar al enkele keren naartoe gegaan, en zal die site zeker aanbevelen bij anderen. De Excel videoclips vind ik een zeer goed initiatief. Ik had evengoed andere sites kunnen aanwijzen; dat ik deze opgaf is wellicht omdat hij vers in mijn geheugen zit en zeer goed materiaal heeft.

Kan je eens verduidelijken waarom jij dit "niet aardig" vindt? Dat is jouw goed recht, maar heel fijn tegenover de maker van die site is dat niet. Peter steekt daar heel veel tijd in, een stuk meer dan ik in mijn site steek (of kan steken).

Wigi

Jo, kan ik hier nog een reactie op krijgen, of niet? Want ik zou wel willen weten waarom je mijn laatste zin minder vond. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan