• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verwijderen op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroesjhoar

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
hallo
Ik heb een code geprobeerd te maken, maar deze geeft mij een compileerfout.
namelijk end if zonder blok if.

de code is:
Code:
Dim i As Long
With Blad2
For i = 150 To 1 Step -1
If .Cells(i, "H") = "" Then
GoTo Blad3
.Cells(i, "A").EntireRow.Delete
End If
Next i
End With

De bedoeling is dat als de waarde in Kolom H leeg is de macro de corresponderend waarde in het tabblad erna leeg maakt

Laatst bewerkt:
Doe eens een test met deze aanpassing:

Code:
Dim i As Long
With Blad2
For i = 150 To 1 Step -1
If .Cells(i, "H") = "" Then
Blad3.Cells(i, "A").EntireRow.Delete
End If
Next i
End With

Als je midden in een code naar een ander blad springt verliest de macro zijn hoofd.:D

Ik heb jou aangepaste code toegepast en hij geeft mij geen fout meer, thanx

Maar de code doet blijkbaar niet wat ik wil:P Waarschijnlijk komt het omdat de rijen niet met elkaar overeenkomen

Ik heb hieronder het bestand staan.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JCFKBMIHHNBU.xlsm

Ik wil namelijk graag dat als de waarde in kolom H(blad 2) wordt verwijdert en de macro begint te lopen de Rij op het 3e tabblad wordt leeggemaakt Die die waarde bevatte in kolom H.

Dat komt doordat de klantnummers niet op de
zelfde rij staan in Blad2 en Blad3.
Voeg 2 rijen toe bovenaan in blad3 en de code doet dan wel zijn werk.

Hij doet het inderdaad goed nu, maar het volgende probleem doet zich voor. In kolom A in blad 3 staat een formule die de waarde uit kolom H blad 2 haalt.
Als ik nou bijv de 5000 verwijder en de knop vernieuwen gebruikt dan leegt hij de betreffende rij in blad 3, gebruik ik knop grafiek maken, dan sorteert hij de waarde ( lege cel is dus weg) maar als ik vervolgens de grafiek weer vernieuw verwijdert hij weer de nieuwe waarde die op de plek van de 5000 staat.
Dit is niet de bedoeling ( ik weet dat de macro dit genereert)

Hoe moet ik nou dit probleem oplossen?
Ik ben zelf ook al bezig, als ik iets heb dan laat ik het wel weten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan