• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verwijderen via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb in kolom L allemaal datums staan. Het is de bedoeling dat ik via een macro al de rijen kan wissen die aan een bepaalde datum voldoen.

Hoe doe ik dit?

Ik heb in kolom L allemaal datums staan. Het is de bedoeling dat ik via een macro al de rijen kan wissen die aan een bepaalde datum voldoen.

Hoe doe ik dit?

Doe dit met een autofilter.

Neem de code op met de macro recorder en je bent al een heel eind.

Wat je daarna nog moet doen, is de Select's eruit doen, en de datum variabel maken (als dat nodig is voor jou).

Google ook en zoek hier op het forum, want die vraag komt vaak voor.

Wigi

Heb ik al geprobeerd met de Macro Recorder maar dat lukte niet echt.

De macro recorder kan ik opzetten, das geen probleem.

Het lukt me op via een autofilter een datum te zoeken en deze rijen te wissen maar das niet de bedoeling dat het zo gaat omdat de datum die ik zoek steeds anders is waardoor ik dus geen macro kan gebruiken en dit doe ik liever wel.

Je gebruikt de macro recorder voor de syntax van dit alles.

Zoals ik reeds schreef:

Wat je daarna nog moet doen, is de Select's eruit doen, en de datum variabel maken (als dat nodig is voor jou).

Code:
for each cl in activesheet.columns(12).specialcells(xlcelltypeconstants)
  if cl.value="12-02-2007" then cl.clear
next
activesheet.columns(12).specialcells(xlcelltypeblanks).entirerow.delete

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan