• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen voorwaardelijk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwo001

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo

Ik had graag een mogelijk in excel waarmee ik bepaalde rijen kan verwijderen als er in een cel een bepaalde waarde aanwezig is.

Ik maak dus 1 kolom waarin ik voor elke rij een waarde inheb. Wanneer ik gedaan heb met de offerte wil ik alle rijen verwijderen waarvoor er in die kolom een "0" staat.

Zou het mogelijk zijn mij hiermee te helpen.

Dank bij voorbaat

Kevin

Ja zoiets bedoel ik idd. Maar ik weet niet hoe ik dit moet toepassen in mijn geval. Het gaat over de 2de kolom waarin de waarden staan.

gwo001,

Zou het dit dan moeten zijn?
Code:
Sub verwijder()
with columns(2)
  .replace 0,""
  .specialcells(xlcelltypeblanks).entirerow.delete
End with
End Sub

Doe anders een voorbeeld bestandje met de uit leg.

Laatst bewerkt:
Ik heb in bijlage een voorbeeld bijgevoegd. Gelieve ook te vermelde waar ik dergelijke code moet invoegen en hoe juist om geen vergissingen te krijgen.

Bijlagen

Dit is helemaal de bedoeling. Ik heb de code van het visual basic scherm gekopeerd in mijn bestand. Maar als ik dat dan uitvoer, krijg ik de foutmelding te zien in de bijlage. :(

Bijlagen

gwo001,

Die foutmelding zegt mij niets.
Heb je de code precies achter het zelfde blad gezet als in het voorbeeld?

gwo001,

Zo te zien heb je de code achter Blad4 gezet.
Dan werkt hij alleen daar.

Het is ook in dat blad dat ik deze formule nodig heb.
Zou ik U het volledige bestand mogen doorsturen via mail om het even te laten instellen aub?

Nu is het juist wel gelukt. Als de waarde "0" is ingevuld dan lukt de formule.
Maar ok gebruik in cellen ook de verwelding bijvoorbeeld: B1 -> =E1.
En wanneer E1 dan "0" is, dan wordt de rij nog niet verwijderd, terwijl dat wel zou moeten.

gwo001,

Zou ik U het volledige bestand mogen doorsturen via mail om het even te laten instellen aub?
Ik geef niet graag mijn e-mail adres.
Kun nog even goed kijken hoe het zit bij mijn voorbeeld?
Je zal best wel iets over het hoofd hebben gezien.
Staat de goede kolom ingesteld?
Heb je niet per ongeluk van de nul een o gemaakt?

Gelieve nog even mijn vorige reactie te bekijken. Ik denk dat het verwijzen naar een andere kolom aan de oorzaak kunnen liggen.

gwo001,

Er staat in de help pagina nog 2 vragen over rijen verwijderen, uit 1 daarvan heb ik de code gehaald.
Daar staan 3 code's in om dit te doen zowel voor een nul als voor een o.
Kijk daar even misschien moet je er nog een stukje code bij zetten.

Je vorige reactie heb ik gelezen vandaar het bovenstaande.

Sorry heb al tijdje gezocht in de voormiddag maar heb het niet echt gevonden. Ook de help heb ik niet juist gevonden. Kunt U mij dat help formulier misschien even doorgeven?

gwo001,

Kijk hier
Alleen denk ik dat het daar ook niet staat, ik ben ook al aan het puzzelen maar het wil niet lukken.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan