• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen weergeven en verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonidas1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2006
Hoi,

Ik heb de volgende situatie in Excel:
Ik heb een werkblad met allerlei data (tekst) ik kolom B. Deze data is opgesplitst in stukken met onder en boven deze stukken data lege cellen Ik gebruik textboxen om een macro's aan toe te wijzen om de stukken data weer te geven en te verbergen. De VBA code van één van deze macro's is:

Sub ProcessGroup5()

Dim rw As Long
rw = 5
Hide_or_Unhide rw

End Sub

Sub Hide_or_Unhide(rw As Long)

Dim rng As Range, i As Long, j As Long
Dim ar As Range
Set rng = Columns(2).SpecialCells(xlConstants, xlTextValues)
i = 0
j = 0
For Each ar In rng.Areas
i = i + 1
If i = rw Then
j = WorksheetFunction.CountIf(ar.Offset(0, 4), "*")
If j > 0 And ar.EntireRow.Hidden = False Then
Cells(ar.Row, "J").Select
Else
ar.EntireRow.Hidden = Not ar.EntireRow.Hidden
If ar.EntireRow.Hidden = True Then
Cells(ar.Row - 1, "J").Select
Else: Cells(ar.Row, "J").Select
End If
End If
Exit Sub
End If
Next

End Sub

Ik heb alleen een probleem.
1) Kolom F is nooit helemaal leeg, maar er staat een formule in die alleen een uitkomst geeft wanneer in zowel kolom J als kolom M een nummer staat. Met de VBA code hierboven moet kolom F helemaal leeg zijn om de rijen te verbergen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

2) Wanneer dit niet kan is een andere mogelijkheid om de controle in kolom J te laten plaatsvinden (in plaats van in kolom F zoals in de VBA code hierboven). Maar in kolom J moeten nummers worden ingevuld en de VBA code hierboven controleert alleen op tekst. Als iemand hier een oplossing voor heeft ben ik ook geholpen, maar de oplossing zoals beschreven bij 1) is voor mij het beste.

Alvast bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan