• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen zijn verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimenBeer

Verenigingslid
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
808
Ik heb een onbegrijpelijk probleem.

Het volgende:
Normaliter kent een werkblad (Excel 2003) 65536 rijen.
Nu heeft een collega een bestand gekregen waar slechts 135 rijen worden getoond.
Al deze rijen bevatten gegeven, maar zij wil een regel toevoegen. Dat gaat niet om dat Excel constateerd dat het blad vol is.
Als je een rij verwijderd zie maar 134 rijen.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of is het bestand gewoon corrupt.

ps. Ik kan geen voorbeeld sturen (geheim).
Ook duurt het erg lang voor het bestand is geopend.

Wim
 
WimenBeer, (zo zie je maar hoe snel we elkaar weer 'spreken':D) Kan het zijn dat de onderste regels gewoon verborgen zijn? Je kan het reproduceren door een in een nieuw workbook bijvoorbeeld regel 15 te selecteren en dan Shift + Crtl + pijltje naar onder in te drukken. Klik vervolgens met rechts voor het pop-up menu en kies voor Hide (verbergen). Alles onder regel 14 is nu Windows-grijs. Als je nou bv regel 10 delete zie je dat je nog maar 13 regels in het wit over hebt...
Ofwel, helpt het door de onderste regel te selecteren en dan op unhide te klikken?

Groet, Leo
 
WimenBeer, (zo zie je maar hoe snel we elkaar weer 'spreken':D) Kan het zijn dat de onderste regels gewoon verborgen zijn? Je kan het reproduceren door een in een nieuw workbook bijvoorbeeld regel 15 te selecteren en dan Shift + Crtl + pijltje naar onder in te drukken. Klik vervolgens met rechts voor het pop-up menu en kies voor Hide (verbergen). Alles onder regel 14 is nu Windows-grijs. Als je nou bv regel 10 delete zie je dat je nog maar 13 regels in het wit over hebt...
Ofwel, helpt het door de onderste regel te selecteren en dan op unhide te klikken?

Groet, Leo

Ik ren even naar mijn collega, want jouw manier werkt wel.

Ben zo terug
 
Helaas, collega al vertrokken.
Ga nu zelf ook naar huis (eerst even een biertje).
Kom er maandag op terug.

Wim
 
Ehhhh... 't is nu donderdag... Lekker lang weekend???:D

Ik hoor 't wel.

Groet, Leo
Leo,

Vrijdag is mijn papadag, heerlijk. Dochter van 3 jaar

Maar thuis toch nog even uitgeprobeerd.
Als ik alle onderste rijen verberg dan zie ik ze inderdaad niet meer, maar ik kan wel onbeperkt nieuwe rijen toevoegen.
In het bestand van mijn collega kan ik dat niet meer. Op een of andere manier wordt dit geblokkeerd.
Dus dat is heel iets anders als wat wij hebben uitgeprobeerd.
Het lijkt net of er grens is gelegd aan het aantal rijen.

Wat me ook opviel (maar een beetje moeilijk is om uit te leggen) dat als je naar beneden scolled de brete van de rij-nummering ineens verspringt. Het wqordt in eens net zo breed als of er een groter getal in kan staan. Als de rij van 1 naar 1000 gaat dan wordt deze breder. Maar bij mijn collega gebeurt dat ook alleen er staat 135 in.

Raar hé.

Wim
 
WimenBeer, Een papadag is altijd prettig. Ik doe dat nu lekker in de herfstvakantie met 2 pubers (gaan we samen Geocachen > voor info zie www.geocaching.com).

Vwbt het probleem. Omdat er teveel gevoelige info in dat bestand staat, is het dan wel mogelijk om er een kopie van te maken en die vervolgens volledig leeg te maken? Het gaat immers alleen maar om het vreemde verschijnsel en niet om formules oid. Ideetje?

Groet, Leo
 
WimenBeer, Een papadag is altijd prettig. Ik doe dat nu lekker in de herfstvakantie met 2 pubers (gaan we samen Geocachen > voor info zie www.geocaching.com).

Vwbt het probleem. Omdat er teveel gevoelige info in dat bestand staat, is het dan wel mogelijk om er een kopie van te maken en die vervolgens volledig leeg te maken? Het gaat immers alleen maar om het vreemde verschijnsel en niet om formules oid. Ideetje?

Groet, Leo

Hé, lijkt me hartstikke leuk met je gps een route te doen.

Maar ik ga maandag even stoeien met het bestand en kom bij je terug.

Prettig weekend

Wim
 
Oplossing gevonden.
De rijen waren niet verborgen maar de rijhoogte was op 0 gezet.
Wie bedenkt het zo?
Oplossing:
Hele blad selecteren en de rijhoogte weer aanpassen.

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan