• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijhoogte na samenvoegen cellen en terugloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

urtus

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hallo,

Ben momenteel bezig om me te verdiepen in de wereld van VBA. Heb een boek van Walkenbach gekocht. Erg leerzaam.

Ben nu bezig om een macro te koppelen aan een knop en dat werkt goed, alleen de macro werkt niet helemaal lekker.

Ik heb een aantal cellen samengevoegd en gekozen voor terugloop. Nu wil ik dat de rijhoogte automatisch wordt aangepast aan de tekst. Maar als 'autoaanpassen' werkt helaas niet. En dubbelklikken aan de linkerkant bij de rijnummers is ook niet de oplossing. Als de tekst langer is dan 1 regel, moet de rijhoogte worden aangepast zodat de gehele tekst zichtbaar is.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Groet,
Richard

rijhoogte>autoaanpassen zou naar mijn idee eigenlijk moeten werken.
Voor de zekerheid getest, met cellen in rij samnegevoegd, maar ook dat werkt bij mij.
wanneer je het bestand (of een gestripte versie) even hier post kunnen we er even naar kijken, waar t precies zit.
mvg leo

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Hierbij volgt het bestand.

Zo luidt de macro:
Code:
Sub WrapNMerge()
'
' WrapNMerge Macro
'
    With Selection
        .HorizontalAlignment = xlGeneral
        .VerticalAlignment = xlBottom
        .WrapText = True
        .Orientation = 0
        .AddIndent = False
        .IndentLevel = 0
        .ShrinkToFit = False
        .ReadingOrder = xlContext
        .MergeCells = True
    End With
    Selection.Rows.AutoFit
End Sub

Groet,
Richard

Bijlagen

Bij mij werkt het goed, wanneer de formule balk uit staat, de weergegeven tekst zit in de weg
(alleen autofit doet het ook)
mvg leo

Wat raar dat het zowel thuis (Office 2007) als op m'n werk (Office 2003) niet werkt. Enig idee waar dit aan kan liggen? Een of andere instelling?

Na opnieuw de macro uit te voeren op een nieuwe selectie van tekst werken dubbelklik in de rand als auto-fit niet.

Groet,
Richard

Sorry, ik heb niet goed opgelet.:o
Bij een samengevoegde cel werkt autofit niet.
De regel is dan alleen met rowheight in te stellen.
Misschirn kun je van de samengevoegde cellen af.
Anders ongeveer uitrekenen hoe hoog de rij moet zijn
aan de hand van het aantal regels maal de gewenste hoogte per regel BV
Code:
selection.rows.rowheight = aantal_regels * 14
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan