rijnummer bij filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dworkin

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hi,

Ik vroeg me af hoe ik mijn programma kan laten weten welke rijen er nu "acties" zijn nadat ik heb gefiltert. Dus je zet de filter op, en dan komen er eeen deel rijen gefilterd die aan de voorwaarden voldoen. Maar hoe kan ik nu automatisch met deze rijen een bewerking doen? hoe zit exel dit of hoe kan ik dit opvragen?

Neem de zichtbare cellen op met

Code:
.SpecialCells(xlCellTypeVisible)

Dit is het equivalent van F5 en dan Speciaal... en dan Enkel zichtbare cellen.

mmm en kan ik deze geselecteerde range nu ook gelijk maken aan iets? ik wil namelijk van deze range het gemiddelde nemen.
Mss de situatie nog beschrijven. Ik heb dus een hoop meetwaarden en hiervoor doe ik dan de filter actie en hou zo de waarden over die ik moet hebben;). deze is telkens willekeurig. Ik zou dan uit een andere kollom op de zelfde rij een selectie willen maken en hiervan het gemiddelde berekenen.

Zet het bereik waarvan het gemiddelde moet berekend worden, in een variabele. bv. rngWaarden. Dan:

Code:
MsgBox WorksheetFunction.Average(rngWaarden)

of iets dergelijks.

Wigi

ok, mar dit beriek ken ik niet, dit op dit moment bepaald door de filterfunctie. Nu kan ik met die formulie die je eerst gaf het zichtbare bereik selecteren lijkt me, maar hoe kan ik in een bepaalde cell nu het gemiddelde van dit geselecteerde bereik krijgen?

Werkt dit?

Code:
MsgBox WorksheetFunction.Average(ActiveSheet.AutoFilter.Range.SpecialCells(xlCellTypeVisible))

Wigi

Snapte het nog niet helemaal maar heb het probleem anders op gelost:) Toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan