Beste forumgebruikers,
ik ben voor mijn werk een projectbewakingsdocument op aan het zetten. Omdat ik pas begonnen ben met VBA loop ik nu toch tegen een probleem aan waar ik niet zo gauw de oplossing voor kan vinden.
Ik heb het zo ver werkend dat ik een nieuw project aan kan maken en dat ik in dat nieuwe project deeltaken aan kan maken waarbij hij de ingevoerde gegevens weg schrijft in de eerst volgende rij die beschikbaar is.
Bij het invoeren van de gewerkte uren van de desbetreffende deeltaak loop ik echter vast. Ik heb een formulier gemaakt waarbij ik door middel van een combolist een deeltaak kan kiezen waar ik de uren van in wil geven. Tevens heb ik een kalendermodule toegevoegd waarbij ik een dag kan kiezen en daarbij het weeknummer ingevoerd wordt in het formulier, dit werkt allemaal prima.
Nu is het de bedoeling dat ik de gegevens uit het uren invoerformulier weg ga schrijven vanaf kolom L, hierbij moet de rij geselecteerd worden die aangegeven is door middel van de combolist. De bedoeling is dat in L6 het jaartal weergegeven wordt wat ingevoerd is, in L7 het weeknummer, en in L10 de uren. Dit geldt dus als de eerste deeltaak is geselecteerd, het rijnummer is dus afhankelijk van de gekozen deeltaak.
Tevens moet de eerst vrije kolom gekozen worden als er straks meerdere gegevens ingevoerd zijn en moet hij de kolommen startend vanaf kolom L sorteren op jaar en weeknummer.
Als laatste zit ik nog met de uitdaging dat hij in kolom G "Verwerkte Uren" de complete rij moet gaan tellen, dus ook als er straks meer kolommen zijn toegevoegd door het invoeren van gegevens.
Onder de link zit het bestand waar het over gaat:
http://www.fileupload.nl/ed6f2745799d7b22
Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat jullie mij stap voor stap kunnen helpen om mijn problemen op te lossen. Graag wel met enige uitleg waarom bepaalde zaken uitgevoerd moeten worden, ik wil er vooral van leren!
Alvast hartelijk dank voor jullie genomen moeite.
ik ben voor mijn werk een projectbewakingsdocument op aan het zetten. Omdat ik pas begonnen ben met VBA loop ik nu toch tegen een probleem aan waar ik niet zo gauw de oplossing voor kan vinden.
Ik heb het zo ver werkend dat ik een nieuw project aan kan maken en dat ik in dat nieuwe project deeltaken aan kan maken waarbij hij de ingevoerde gegevens weg schrijft in de eerst volgende rij die beschikbaar is.
Bij het invoeren van de gewerkte uren van de desbetreffende deeltaak loop ik echter vast. Ik heb een formulier gemaakt waarbij ik door middel van een combolist een deeltaak kan kiezen waar ik de uren van in wil geven. Tevens heb ik een kalendermodule toegevoegd waarbij ik een dag kan kiezen en daarbij het weeknummer ingevoerd wordt in het formulier, dit werkt allemaal prima.
Nu is het de bedoeling dat ik de gegevens uit het uren invoerformulier weg ga schrijven vanaf kolom L, hierbij moet de rij geselecteerd worden die aangegeven is door middel van de combolist. De bedoeling is dat in L6 het jaartal weergegeven wordt wat ingevoerd is, in L7 het weeknummer, en in L10 de uren. Dit geldt dus als de eerste deeltaak is geselecteerd, het rijnummer is dus afhankelijk van de gekozen deeltaak.
Tevens moet de eerst vrije kolom gekozen worden als er straks meerdere gegevens ingevoerd zijn en moet hij de kolommen startend vanaf kolom L sorteren op jaar en weeknummer.
Als laatste zit ik nog met de uitdaging dat hij in kolom G "Verwerkte Uren" de complete rij moet gaan tellen, dus ook als er straks meer kolommen zijn toegevoegd door het invoeren van gegevens.
Onder de link zit het bestand waar het over gaat:
http://www.fileupload.nl/ed6f2745799d7b22
Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat jullie mij stap voor stap kunnen helpen om mijn problemen op te lossen. Graag wel met enige uitleg waarom bepaalde zaken uitgevoerd moeten worden, ik wil er vooral van leren!
Alvast hartelijk dank voor jullie genomen moeite.