Rimm

Status
Niet open voor verdere reacties.

DUNCAN1

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hoi ik heb ook vraagje.
Ik heb nu een Asus P4T-E met p4 1,7 en 2x256 Rimm pc600/800.

Ik wil graag naar een snellere processor en wel de p4 3,2 GHz, maar dat kan niet op dat bord.
Maar het is zonde om te veranderen van geheugen wat het is op zich vrij snel geheugen.

Heeft iemand een idee voor het veranderen van je moederbord waar ook Rimm's op kunnen met een 3,2 of moet ik alles vervangen???

Tja, in een Asus P4T533-C kan je nog 184 pins 16-bits RDRAM's stoppen. Nieuwere borden ondersteunen enkel 32-bits RDRAM, met 232 pinnetjes.

De vraag is natuurlijk of het de kosten waard is. Door de snellere processor zal je natuurlijk een betere prestatie hebben, maar je betaalt er een nieuw moederbord + processor voor en je geheugen zal een grote flessenhals vormen voor de prestatie (je geheugen kan 3,2 GB/s geheugenbandbreedte aan terwijl een 3,2GHz CPU 6,4 GB/s aankan).

Dus maar beter alles nieuw aanschaffen voor snelheid??

En kun je daar dan even advies over geven??

Mijn dank is groot

Dat is inderdaad het beste. Ik wil je wel advies geven, maar eerst moet ik weten wat je budget is en wat je precies verlangt van de PC.

Laatst bewerkt:
Budget is niet zo belangrijk wil eigenlijk een nieuw mobo met proc,geheugen en een andere videokaart.

rest is ok en in orde

Wil graag een 3,2 GHz processor dat optimaal op een mobo draait, maar weet niet welk mobo goed genoeg is.

Zo ook met het geheugen.

Voor de videokaart die moet geschikt zijn voor de nieuwste games.

Ben benieuwd naar je advies!!

Greatings

Mijn advies: neem een lager geklokte CPU. Een verschil in prestatie is er amper, een verschil in prijs is er heel duidelijk :-)

Ik zou een Asus P4P800 met 2x 256MB PC3200 DDR-SDRAM geheugen kopen. Een leuke CPU lijken me de Pentium 4 2.8 of 3.0, die hebben een FSB van 800MHz en Hyperthreading, het enige verschil met de 3.2 is dan de kloksnelheid. Merk je amper en je spaart respectievelijk 200 en 120 euro uit.

Prijs Asus P4P800: http://www.tweakers.net/pricewatch/58413
Prijzen CPU: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46/top
Prijs geheugen: http://www.tweakers.net/pricewatch/42568

Voor de CPU: je hebt de Pentium 4's met een FSB van 800MHz nodig. Liefst ook een boxed processor, dat betekent dat de (uitstekende) Intel cooler erbij zit. Wat betreft het geheugen; je hebt er dus twee reepjes van nodig.

En de videokaart: wil je echt een topmodel? Dat wordt al snel 300-400 euro voor een videokaart. Je kan ook een model nemen dat bijna even goed presteert (je kan dus heel vlot gamen en dergelijke) en een stuk minder kost, ongeveer 200 euro.

Laatst bewerkt:
Wat voor videokaart wrdt het dan voor 200 euro is de ati radeon 9600 non-pro iets goeds, of denk jij aan iets anders??

Heb nu een Geforce 3 erin zitten

Geplaatst door DUNCAN1
Wat voor videokaart wrdt het dan voor 200 euro is de ati radeon 9600 non-pro iets goeds, of denk jij aan iets anders??

Heb nu een Geforce 3 erin zitten

De Radeon 9700Pro kan je nog nieuw bij sommige winkels kopen voor rond de €250. (bijvoorbeeld bij www.Completer.nl)

De Radeon9800SE is een langzame variant van de 9800 non-pro. Sommige modellen kan je via een driver-hack modden (modificeren) naar een 9800Pro, maar dan moet je maar net een goede kaart hebben en dat is altijd afwachten. De 9800SE's die je nu nog in de winkel koopt zijn vrijwel niet meer te modden.
Deze kaart levert prestaties die liggen tussen de 9600Pro en de 9700. Ik zou deze kaart niet aanbevelen.
De kaart kost zo rond de €220.

De Radeon9800 non-pro is niet bij elke winkel te krijgen en is +- €50/60 duurder dan de 9700Pro.

De Radeon 9800Pro is de snelste kaart van dit moment en is vrij prijzig. (reken maar iets meer dan €300)
Binnenkort komt de Radeon9800XT uit. Deze is maar 25 Megaherzjes sneller dan de 9800Pro en is zijn geld niet waard.

Laatst bewerkt:
dus wat kopen met een processor van 3.0 GHz 2x 256MB PC3200 DDR-SDRAM mobo P4P800 voor videokaart??

nieuwste dus de Radeon9800Pro??

Geplaatst door DUNCAN1
dus wat kopen met een processor van 3.0 GHz 2x 256MB PC3200 DDR-SDRAM mobo P4P800 voor videokaart??

nieuwste dus de Radeon9800Pro??

Als je het geld er voor over hebt, zou ik et doen ja.

OK thx alles is zo besteld.

Allemaal bedankt voor de aandacht ik wist niet dat het zo goed zou gaan en dat men zo goed geholpen zou worden.

THX all

Ik had eerder een Radeon 9700 (nonpro of pro) of 9800 (nonpro) gekocht, maar het is jouw keuze natuurlijk :)

Geplaatst door Steve
Ik had eerder een Radeon 9700 (nonpro of pro) of 9800 (nonpro) gekocht, maar het is jouw keuze natuurlijk :)

Mjah, gelet op de toekomst is een 9800Pro op den duur een goeie keus. En heeft natuurlijk goeie overklok-mogelijkheden. :p

Maar voorlopig is idd een 9700Pro nog een prima kaart die met gemak meekomt met de snelste kaarten van dit moment.

Laatst bewerkt:
Presteert amper slechter en is een heel stuk goedkoper.

Muurhond: in de videokaartenwereld kan je niet echt iets kopen met het oog op de toekomst. Het gaat namelijk ZO snel dat een videokaart erg snel 'veroudert'. Een 9800 Pro zal bijna net zo snel verouderen als een 9700 Pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan