[Risk II] Foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lala118

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo, Ik heb een foutmelding als ik het spelletje Risk 2 opstart.
Eerst doet hij zoals het hoort er komt dan preparing for battle en dan gaat er z'n balkje lopen,zodra die vol is en hij eigenlijk naar het hoofdmenu van het spel hoort te gaan , keert hij terug naar windows.
Er komt dan een beeldje met Fout in Risk II [ zown beeldje met wilt u dit rapport sturen naar microsoft enz.]
Ik heb meerdere malen opgestart en steeds bij hetzelfde punt sluit hij af.
Zelf heb ik het volgende geprobeerd: in 256 kleuren,via een andere site gedownload dan de huidige maar het maakt niet uit welke download ik neem ze doen het allemaal niet,onder windows 98 of 2000 laten uitvoeren (compabiliteits modus].

Ik heb alle systeem eisen van het spel want ik heb hem vroeger ook kunnen spelen.
Ik heb ook de nieuwste versie van direct x.
Ik heb windows xp sp 2

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven over het probleem
Wie kan mij helpen

Ik denk dat de oplossing van je probleem tegelijk heel simpel en ook heel lastig is.

Simpel omdat je schrijft dat het spel het voorheen deed. Hieruit kun je dus idd. de logische conclusie trekken dat jouw pc (configuratie) aan alle eisen voldoet, zowel hardware -alsmede softwarematig.
Lastig omdat er kennelijk "iets" in de systeemconfiguratie is veranderd, waardoor het spel niet meer wil draaien. Het lastig zijn bestaat uit het nadenken door jou WAT er sinds het probleem ontstond allemaal is gewijzigd.
Een aantal zaken kan debet zijn aan het probleem, bijvoorbeeld:
-recente videokaartdriver update waardoor dit spel opeens niet meer wil?
-een Windows update die (ogesnchijnlijk) niets te maken heeft met de game, maar deze wel beinvloed? ('k zou overigens niet weten welke...)

Met bovenstaand verhaal bedoel ik dus dat je jezelf af moet vragen WAT er aan je pc is veranderd (hardwarematig / softwarematig) sinds het probleem zich voordoet.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoeld. Het is alleen zo lang geleden dat ik dit spelletje speelde.
Ik heb even naar de risk systeemeisen gekeke maar ik voldoe aan alle eisen.

Wat er is veranderd, ja ik heb een hogere direct x versie, en de nieuwste drivers denk ik.
Maar dat zou tg geen probleem mogen zijn. Spellen die ik hier heb liggen zoals rollercoaster de eerste versie die doet het nog steeds bij mij ondanks dat het een oud spel is. ik kan maar niet denken waar het aan ligt. ik kan wel een printscreen maken van het probleem

Bijlagen

• Fout risk.jpg
    Fout risk.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 88
Ik ben geen Wizkid v.w.b. Windowsfoutmeldingen, maar ik lees in de foutmelding dat er aan de map ...... documents and seting......... een .txt bestand is toegevoegd. Mogelijk kun je die eens bekijken en de inhoud hier posten.

Wat je schrijft over de " hogere" drivers valt nog te bezien. Uit eigen ervaring (maar ook uit die van vele anderen) weet ik dat op sommige systemen de hogere drivers van Nvidia lang niet altijd voor een stabiel systeem hebben gezorgd. Zo heb ik zelf op een van mijn systemen, maandenlang lang terug moeten "schakelen" naar een lagere versie, totdat er een detonatorversie verscheen waar ik bepaalde foutmeldingen niet meer bij kreeg. (Die ik dus wel op die laatste versie van maanden daarvoor had)

Ik heb gezocht naar het txt bestandje maar hij blijkt er helemaal niet te zijn.
Ik heb ervoor gezorgd dat ik alle systeemmappen kan zien en alle systeem bestanden maar bij temp staat hij er niet tussen.

Ik heb even in het apparaat beheer gekeken en er staat een vraagteken bij het volgende apparaat: PCI simple comunications-controller dit apparaat werkt niet juist
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Ik weet alleen niet wat voor hardware dat is

Oke, dus daar zal het wel niet mee te maken hebben.
Ik dacht mis zat daar een fout maar dat is met mijn modem.

Hoe kan ik zien welke drivers ik heb? waar moet je dat zoeken

Ook in apparaatbeheer, klik rechts op de videoadapter en dan op eigenschappen.

Ja sorry ik ben niet z''n computer expert haha:P
Je moet me eventjes vertellen welke de video apdapter is

Zie bijlage:P

Bijlagen

• apparaat beher.jpg
    apparaat beher.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 75
Hoogst waarschijnlijk ontbreekt de indeo codec die je nodig hebt om Risk II te spelen.
Een vriend van mij had n.l. het zelfde probleem.
Gewoon even downloaden en installeren en als het goed is moet dan je probleem zijn verholpen.
Voor het gemak heb ik voor je een link toe gevoegd.:D
Succes.
http://www.free-codecs.com/Indeo_Codec_download.htm

ik heb de zelfde probleem ook ik weet wel hoe het kwam maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen>

Eerst kon ik wel spelen ik kreeg het begin scherm en dan nog een scherm erbij ik kon uit 3-4 opties kiezen en als laatste dat hij het niet mee moet vragen

Dus ik het de laatste aangeklikt en ook perongeluk dat ik een of ander bestand niet moet gebruiken maar ik weet niet meer wat het is

En nu vraagt hij het nooit meet en blijft hij haken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan