RISK II loopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
136
Ik heb een origineel spel gekocht (jaja 2,50 euro maar op zich een leuk spel RISK II) waar mijn pc ruimschoots aan voldoet (nodig is 166MHZ, 32MB RAm een magere videokaart en vanaf DirectX 6.1, resolutie 800X600 en 60MB vrije ruimte)

ik heb zelf Windows XP home edition pentium IV 2,4 GHZ met 512MB RAM, 20Gb vrije ruimte,
Direct X versie 90 c, ASUS V9280S moederbord, GF4 Ti4200-8X
logitech MX500 mouse
iiYama 17" 1024/768 monitor

Bij de installatie zijn er geen problemen maar zodra ik het spel opstart krijg ik een beginscherm met een extreem grote windows-zandloper, ik hoor de muziek van het spel en het beeld lijkt uitvergroot zodat het niet helemaal op het scherm past en hierna loopt stopt het spel en krijg ik een foutmelding:

Ik heb alle lopende programma's uitgeschakeld inclusief firewall/antivirus/webbrowser e.d.
ik heb hem zelfs in veilige modus opgestart maar daar doet hij het ook niet. Ik heb geen virussen op mijn computer en ook geen adware meermaals uitgebreid gechecked met meerdere programma's. Met andere programma's heb ik geen vastlopers of wat ook. Ik speel hiernaast geen andere spellen

het rare is op mijn laptop met minder specificaties doet hij het uitstekend (leuk spel trouwens :7 )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt dat oude spel wel in Windows XP? Compatibiliteit-modus al es geprobeerd?
 
Klik eens met rechts op het opstart icoontje van Risk II, kies voor eigenschappen > compatibiliteit > zet deze eens op Windows 2000 of Windows 98.
 
Geplaatst door Muurhond
Werkt dat oude spel wel in Windows XP? Compatibiliteit-modus al es geprobeerd?

ja mijn broer heeft hetzelfde spel en daar draait hij op XP Home
 
Geplaatst door babybox


ja mijn broer heeft hetzelfde spel en daar draait hij op XP Home

zelf hebben wij Windows XP Pro en daar draait hij ook gewoon vlekkeloos op (is een PIII 900 Mhz., 32 Mb SIS videokaart, 384 MB RAM, 40 GB Hd.)
 
ik heb het geprobeerd, ik heb hem nu in de compatibiliteits modus gezet op 95/98 maar ook na opstarten blijft ik het probleem houden:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan