• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ritten administratie in Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik ben een Excel (versie 2003) file aan het maken voor ritten administratie.

Als er iemand met de auto naar locatie gaat vul ik in kolom B de datum in en in kolom C de tijd.
Nu wil ik doormiddel van wat formules in 12 cellen in één oogopslag kunnen zien hoeveel ritten er per maand gemaakt worden.

Bijvoorbeeld in cel H3 staat de volgende formule:
=AANTAL(ALS(MAAND($B4:$B5000)=2;$B4:$B5000))}
Ik zie dan precies hoeveel ritten er in februari gemaakt zijn.

Voor maart maak in cel I3 van de 2 een 3. =AANTAL(ALS(MAAND($B4:$B5000)=3;$B4:$B5000))}
Deze formule werkt voor alle maanden behalve voor januari in cel G3. =AANTAL(ALS(MAAND($B4:$B5000)=1;$B4:$B5000))}
De formule geeft als resultaat: 4996, elke keer wanneer ik in kolom B een datum erbij typ word dit getal 1 minder behalve wanneer de datum die ik typ in januari valt dan blijft het getal gelijk.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ook de maand januari goed word berekend?

Niet iedereen leest beide forums, dus om te zorgen dat meer mensen mijn vraag lezen heb ik hem daar ook gesteld.
Ik wil de file morgen in gebruik nemen dus ben ik snel op zoek naar een oplossing.

Het eerste antwoord wat ik hier lees is niet wat ik zoek.
Ik heb de file bekeken maar dit is iets te uitgebreid.

Het mooiste is als ik die formule van de maand januari goed werkend krijg dan ben ik helemaal tevreden.

Als ik op het andere forum de oplossing vind dan zal ik die hier ook melden.

Iedereen die een vraag stelt, wil het liefst snel een oplossing.
Als mensen hier de moeite en tijd nemen om zich in je vraag te verdiepen, dan behoor je daar rekening mee te houden. Antwoorden elders kunnen helpers hier ook op ideeën brengen en mensen hier kunnen hun tijd nodeloos in jouw probleem steken, terwijl dat misschien niet meer nodig is. Mededeling doen dat je je vraag ook elders hebt gesteld en waar, behoort tot de ongeschreven (en vaak ook geschreven) regels van de meeste forums.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om sneller tot een antwoord te komen is het ook aangewezen een bestandje gelijk aan jouw opmaak mee up te loaden , nu moeten helpers gaan reproduceren en .........

Ik heb inmiddels de oplossing door de volgende formule te gebruiken:
=AANTAL(ALS($B4:$B5000<>0;ALS(MAAND($B4:$B5000)=1;$B4:$B5000)))

Probleem is dus opgelost.

Ziet er heel raar uit :rolleyes: , maar als deze voor U werkt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak sinds kort gebruik van de gratis rittenadministratie MKB - Ritten & Uren, daarmee kun je op handige wijze je ritten en uren registreren voor latere facturering of administratie. http://www.mkb-ritten.nl

Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan