Riva Tnt2 64 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi,

Ik had onlangs bij beeldscherm een bericht geplaatst dat mijn monitor een ellendig piepend geluid maakte, nu ben ik naar de winkel geweest om deze eens laten na te kijken en nu bleek dat mijn monitor ok was. Ik sluit mijn monitor terug op de pc aan en ik had terug het piepend geluid, ik heb mijn resolutie op 800 x 600 gezet ( voorheen stond die op 1024 x 768) en nu is dat piepend geluid ook weg

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Welke Detonator driver versie heb je voor je videokaart?
Ik heb hetzelfde kaartje en werk nog met een oude Detonator versie.(30.82)
(resolutie 1024x768)

Waar kan ik dat vinden want ik heb die niet moeten instaleren omdat ik Win Me heb, die instaleert die vanzelf omdat die driver er in staat

Hier kan je de nieuwste versie voor WinME vinden;
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_44.03

Je werkt dus waarschijnlijk al een tijdje met de standaard drivers van Windows,
Dus je gebruikt de kaart niet volledig.

Meestal is het beter om na de installatie van Windows de "echte" drivers te installeren.
Dit is aan te raden voor meerdere dingen die je op je pc hebt.
(bijvoorbeeld geluidskaart, enz)

Laatst bewerkt:
Seeburg, zijn die niet speciaal voor Creative of maakt dat niet uit?

ja het zal misschien ook wel uitmaken? ik had weer niet goed gelezen, nvidia, ipv creative.:confused::o

Toch wel goed gelezen.:D
Je hebt een Creative Labs RIVA TNT/TNT2/GeForce Graphics Driver aangeboden.
Volgens mij zitten daar ook gewoon Nvidia chips op.
Ik gaf zelf een directe link naar Nvidia zelf.

Ik heb zelf een riva tntn2 m64, volgens mij is het enige verschil dat er geen Creative voor staat.

Nu maar ff afwachten of dit voor de vraagsteller geholpen heeft.;)

Niet aan te bevelen. Deze driver is namelijk geen Detonator, maar een vernieuwde ''standaard''-driver. Daarnaast is ie niet echt recent meer te noemen :01-APR-03

Gewoon de driver installeren die Crash gaf. Dat een monitor piept, hoeft niet meteen een ramp te zijn. Vaak is de piep weg wanneer de monitor een uurtje niet aan is geweest.

Heb je de Refreshrate van je monitor niet te hoog staan?

Zonet de nieuwste versie 44.03 geprobeerd en haalt niks uit, blijft piepen

Muurhond, kan je iets meer uitleg geven over die refreshrate en waar ik die kan vinden? ben hier een leek in, sorry :(

Geplaatst door jeebkes
Zonet de nieuwste versie 44.03 geprobeerd en haalt niks uit, blijft piepen

Muurhond, kan je iets meer uitleg geven over die refreshrate en waar ik die kan vinden? ben hier een leek in, sorry :(

Ik zou eerst et volgende willen weten:

Wat moet ik verstaan onder ''piepen"? Is et een enorm lange piep die alsmaar doorgaat of hoor je dit slechts zo nu en dan?

Heeft et altijd goed gewerkt en zo ja, heb je later toch wat aan de monitor veranderd?

Ik heb een maand geleden de resolutie op 1024 x 768 gezet omwille van een wallpaper die het beste uitkwam op deze resolutie, ik heb daar 3 weken geen probleem mee gehad tot een week geleden. De piep die ik hoor is een constante piep tot je compleet gek word want je kan slechts een kwartier teen half uurke aan de pc zitten en dan heb je barstende hoofdpijn. Nu vandaag heb ik die resolutie terug op 800 x 600 gezet voor te zien als het gepiep nog was en op deze resolutie is dat niet zo

je moet eens kijken naar je refresh rate!
rechter muisklik op bureaublad dan eigenschappen, instellingen, geavanceerd, beeldscherm, en dan kijken op hoeveel herz het beeldscherm staat!

thx seeburg, ik had die nog op standaard staan en we hebben hier ook op de andere pc gekeken en daar stond die op optimaal, nu heb ik die ook op optimaal gezet en nu is het gepiep wel gedaan maar nu zijn mijn wallpapers niet zoals ervoor. Op hoeveel hertz is het ideaalste?

Je hebt de optie Spreiden. Zet em hier op en je achtergrond zal passend moeten worden.

Je stelt net zo in als hoe je normaal een achtergrond kiest. (zelfde tabblad)

Wallpaper heb ik terug ok gekregen
ik ben voorlopig verlost van het gepiep, ik moet julie allemaal hartelijk danken voor de reakties
thx to you all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan