RJ45 connector?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Beste Helpmijers

Ik heb even een vraagje
ik had een netwerkkabel met RJ45 connectors eraan, deze kabel deed het niet goed dus aan de computer kant wou ik de connector vernieuwen.

Ik heb deze eraf geknipt en nieuwe er op gezet alleen nu wil ik deze aansluiten aan mijn computer maar past de connector niet :S

nu heb ik gekeken, en de kopere pinnetjes op de connector liggen normaal redelijk diep in de connector, de connector die ik er op heb gezet heeft ook van deze kopere pinnentjes maar deze liggen iets hogen?

heb ik verkeerde connectors?

Tim

heb je de connecter wel met een special tang aangeknepen.

Of gewoon naar de winkel gaan, want een netwerktang voor één kabelke is m.i. een veel te dure investering.

nee dat mag je niet

3x extra (stevig) en opgelost?

ik weet de kleurcode wel maar mag je van pc naar router ook zelf de kleurcode bedenken?

Tim

De kleurcodes zijn niet voor niets bedacht ;)
Als iedereen zijn eigen kleurcode's gebruikt, dan hadden we niet zo'n mooi groot internet gehad ;)

tuurlijk mag het wel..;)

maar het is niet slim... als je de combinatie maar goed doet, maar het is slimmer om de standaard combi te nemen...

(kijk naar electra is ook slim om de goede draad te gebruiken voor alles...)

kleuren volgorde moet cker wel... niet alleen omdat het zo beter uitziet. en zo normaal hoort. maar als er een andere kleuren volgorde is. werkt de kabel niet.
Zeg!
witoranje,oranje,witgroen,groen.witblauw.blauw.witbruin,bruin werkt de kabel NIET..
het is dan: witoranje, oranje, witgroen, blauw. witblauw, groen, witblauw. bruin.
witgroen en groen zitten niet naast elkaar.
om dat de kabel getwist is werkt een zelf bedachte volgorde NIET.
wel als de zelf bedachte volgorde ook de pens 3 en 6 zelfde paar kleuren zijn.
die dan met elkaar zijn meegedraait...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan