roaming profile thuisnetwerk????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, anders hoor/zie ik het wel.
Maar goed, hier mijn vraag:

Op mijn werk kan ik op elke PC inloggen en krijg ik mijn eigen buroblad en rechten.

Kan dat thuis ook? Of moet je dan echt iets van Exchange draaien? Of zijn daar ook andere oplossingen voor?

We hebben in huis meerdere PC's en ik wil dat iedereen van elke PC gebruik kan maken onder zijn eigen gebruikers naam en met zijn eigen buroblad en mappen waarvan hij/zij gebruik mag maken.

Ik weet wel dat je op 1 pc meerdere accounts aan kan maken, maar dat is per PC en niet zoals ik wil op elke PC echt hetzelfde.

Er draaien 3 XP pc's en 1 Win7 PC in het netwerk.

Ik hoor graag jullie reacties.

mvrgr
Nossie

Exchange heeft hier niets mee te maken.
Voor Roaming profiles (="Zwervende profielen") heb je een Windows server nodig met een Windows domein én je werkstations moeten in dat Windows domein zijn opgenomen. Home en Starter versies van Windows zijn voor dat laatste niet geschikt.

Lijkt me dus een onbegonnen taak in jouw thuisnetwerk.

Tijs.

Waarom onbegonnen?? Is dat zoveel werk?
Ik kan wel een beetje overweg met Windows (uiteraard met hulp van de diverse forums).
Als ik het goed begrijp moet ik 1 pc laten draaien op Windows server. Als ik het me goed herinner is deze dan de domein server en dhcp server? Klopt dat? Als ik dan vervolgens mijn andere PC's ipv in een werkgroep in een domein laat aanmelden ben ik toch al aardig op weg?

Of is het veel ingewikkelder dan dat??

gr.
Nossie

Wat ik wilde aangeven is dat in de huidige setup het niet mogelijk is.

In essentie klopt wat je zegt. Als dat voor jou te realiseren is, dan is dat prima.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan