Roaming start vanzelf op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Op mijn mobiele telefoon heb ik roaming uitgezet. Om er zeker van te zijn dat mijn telefoon in het buitenland niet vanzelf toch verbinding maakt, zet ik ook het mobiele netwerk uit en alleen als ik wil bellen weer aan. Maar dan wordt ook roaming aangezet, keer op keer staat het vinkje er weer, terwijl ik het toch echt steeds weg haal.

Is het niet mogelijk om roaming standaard uit te zetten? Ik heb het helemaal niet nodig, meestal gebruik ik alleen de pc voor internet of een gratis Wi-Fi.

Hallo.

Waarom zou je roaming uitzetten.
Kan geen kwaad hoor als hij aanstaat.
Hij pakt dan alleen maar het netwerk van een ander land als je daar bent, en dat kost niets.
En voor internet moet je toch eerst contact maken voor je het geld gaat kosten.

Groet Cees.

@japie57,

Als ik roaming aanzet, krijg ik de melding: "LET OP. Bij roaming betaalt u extra kosten. Doorgaan?"

Wat heeft dat dan te betekenen?

hallo.

dat klopt wel maar alleen als je in het buitenland belt of gebelt word.
verder kost het niets, je moet in het buitenland ook niet internetten met je mobiel, dat kost veel geld.

groet cees.

Als ik wil bellen moet ik contact hebben met het mobiele netwerk en dan wordt roaming vanzelf weer actief. Ook als ik internet niet gebruik wordt op de achtergrond van alles geupdate, dat was al geïnstalleerd toen ik de telefoon kocht. Ik heb geen idee wat er allemaal draait en hoe ik dat kan uitzetten en van de provider word ik echt niets wijzer. Als ik verbinding heb via een Wi-Fi netwerk geeft het niet, maar de verbinding valt soms weg en dan gaat het toestel over op het mobiele netwerk, waarvoor je heel veel moet betalen. En je kunt toch niet de hele dag op je telefoon kijken of er misschien een verbinding is weggevallen.
Het is ook heel vervelend dat ik niet gebeld kan worden zonder het risico te lopen een forse rekening te krijgen voor een internetverbinding die ik niet gemaakt heb en ook niet wil hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan