Robbie Konijn wil niet spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nietsdoen

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik installeerde Robbie Konijn Peuter op 1 van onze PC's.
Dat lukte. Alleeen spelen lukt niet, na het Mindscape logo komt de
foutmelding:

"ROBBIE KONIJN PEUTER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module ~DF394B.TMP op017f:00dd86b8.
Registers:
EAX=3D00000000 CS=3D017f EIP=3D00dd86b8 EFLGS=3D00010246 EBX=3D0000419a SS=3D0187 ESP=3D0073f9cc EBP=3D0073f9d8 ECX=3D00000aee DS=3D0187 ESI=3D009635ee FS=3D33af
EDX=3D0000fa08 ES=3D0187 EDI=3D00435e6b GS=3D0000 Bytes in CS:EIP:
66 8b 44 1f fc d1 e8 83 c0 07 99 83 e2 07 03 c2=20
Stackdump:
00fded28 00df22f8 000000c8 0073fa04 00d980d0 00400000 00fded28 00df22f8
000000c8 000000c8 00000000 00e48174 00400001 00e4bbb4 0073fa78 00e15af8 ".

Alle andere programma's draaien goed .... en 't prog draait op mijn WinXP PC wél.
Windows 98-2 NL, DirectX 8.1.
Robbie staat op E: met bijna 14GB vrij, de temp-directory is F: met = 1,2GB vrij.
PC 512MB SDRAM-133 / Athlon 1600 / Geforce 4-440.

Videokaart al eens gewisseld, voeding idem; Memtest en Ms-Memtest gedaan en geheugen al eens geruild. PC en CPU temp zijn OK.
Ook al eens met MM-Config helemaal kaal gestart. Geen suk6.
Temp map geleegd
- Gedefragmenteerd
- Geherinstalleerd met Nvidia 45.23 i.p.v. 40.72
- Image en nogmaals, met andere drivers (Omega 14.35 i.p.v Nvidia)
- Dx9 geïnstalleerd
- Met MSconfig alles stap voor stap alles uitgeschakeld, hielp 1x en de volgende keer weer mis; stap voor stap softewaren toegevoegd, maakt niets uit.
- Specs gecontrollerd:
Minimaal - 166Mhz | Win9./XP | 100MB vrij | 32MB RAM 16bits audio
Aanwezig - Athlon 1700 | Win98SE | 10GB vrij \ temp 1GB | 512MB | ob
Doet 't op - Duron 1200 | WinXP | 20GB vrij \ temp 2GB | 512MB | ob
(ob = onboard audio)
- Windows update
- Anti4us uit
- ZoneAlarm uit
- Ander geheugen er in

En Mindscape verwaardigt zich geen antwoord te geven.

Op The Avonlady vond ik deze mogelijkheden:
- If your PC's motherboard is based on the VIA chipset, read this FAQ item first.
- If you are running any Virtual CD device software (or other CD-ROM tools), such as Daemon Tools, you should uninstall it.
- The game will not run from a mapped network CD-ROM drive.
- If you have PGP (Pretty Good Privacy) you may also have to uninstall this.
- Try unchecking the DMA box found under your CD/DVD-ROM properties settings, under Windows' CONTROL PANELS>SYSTEM>DEVICE MANAGER.
- The ASPI drivers for your CD Drive may be corrupt. (Read all about this in this FAQ item).
- If you have a Sound Blaster sound card, disable the CD Detector program.
- Try changing your CD-ROM/DVD-ROM from a slave device to a master device.

Dus ik weer aan de gang:
- Via Chipsets & Creative SoundBlaster kaarten kunnen dit probleem veroorzaken, vooral SB live versies. Jammer: Moederbord Chipset SiS 735 en Geluidskaart SiS 7012 Audio Device .
- Ik heb diverse Virtual CD's ff geprobeerd. Robbie is nogal beveiligd (Nero kan 'm niet kopiëren, CloneCD doet er een uur over ...). Ik heb dus de originele CD. Virtuele CD's hielpen niet (Daemon, Original, Phantom, Paragon).
- PgP heb ik niet.
- Alle DMA's un and recheckt, nix helpt.
- CD Rom stond slave, op master gezet, nieuwe kabels er aan.

Om moedeloos van te worden .....

Is er iemand met ervaring + oplossing?

Je hebt al heel wat geprobeerd zie ik wel.

Robbie is nogal beveiligd (Nero kan 'm niet kopiëren, CloneCD doet er een uur over ...)

Heb je al naar het soort beveiliging gekeken met clonyxxl, volgens mij zit er geen beveiliging op !!

Probeer het eens met een andere cd-rom speler, of de lens schoonmaken met een schoonmaak-cd.

groetjes speedtouch

Ook dat al

Geplaatst door speedtouch
Heb je al naar het soort beveiliging gekeken met clonyxxl, volgens mij zit er geen beveiliging op !!

Probeer het eens met een andere cd-rom speler, of de lens schoonmaken met een schoonmaak-cd.

Schoonmaken is 't eerste wat je doet, met kids van 4 die zo blij me die doos aan komen rennen (Joepie, nu Robbie pa ...) en dan met de vette vingertjes er aan zitten.
Clonyxxl kende ik nog niet, maar: als je de CD met Total Commander naar je HC kopiëert, wordt 350MB verplaatst. Maar de schijf is voor 706MB gevuld! Ook kreeg Nero 'm niet gekopiëerd, CloneCD moet lang puzzelen vooraleer 't echt lukt. Dus zit er zéker een beveiliging op.
Niet dat ik wil clonen, maar je probeert van alles ....:confused:

Download Clonyxxl hiermee kan je zien wat voor beveiliging erop zit.

Ik denk dat de cd-rom speler wat vuil op de lens heeft, vandaar het voorstel om de lens te reinigen met een speciale reinigings cd.

[ Met probeer het eens met een andere cd-rom speler ]bedoel ik, haal de bestaande speler er even uit en plaats een andere cd-rom speler op die plaats.

groetjes speedtouch

Misschien een dooddoener, maar weet je zeker dat de CD onbeschadigd is?
Draait hij wel op andere computers?

Ook niet ...

Download Clonyxxl hiermee kan je zien wat voor beveiliging erop zit.

Ik denk dat de cd-rom speler wat vuil op de lens heeft, vandaar het voorstel om de lens te reinigen met een speciale reinigings cd.

[ Met probeer het eens met een andere cd-rom speler ]bedoel ik, haal de bestaande speler er even uit en plaats een andere cd-rom speler op die plaats.
1. ClonyXXL zal ik doen.
2. Gereinigd.
3. Al eens een CD-speler verwisseld.
4. In andere PC's doet 'ie ut prima, (de CD is dus onbeschadigd) maar daar staat XP op. Kan ik tuurlijk kopen, maar dan ben je 100 euro achteruit omdat een spel 't niet doet ....
5. En omdat 'ie 't op andere PC's 't wél doet, onder 98SE zou moeten werken, dan moet er toch een oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
Mindscape doesn't mind

"En Mindscape verwaardigt zich geen antwoord te geven. " zie helemaal bovenaan. Of ik nu op de site een kreet slaak, of ze mail, of zelfs per traditionele post mijn probleem zend: NADA NIX laten ze horen.
:(

Dat is dan niet bepaald netjes van hun, ik zou gewoon iedere dag een mail sturen net zo lang totdat ze het beantwoorden.

Maar voorlopig zit je nog met het probleem, heb je nog geprobeerd om de ge-force 4mx440 drivers te updaten.

Ik heb gelezen dat je dit al heb geprobeerd met de andere drivers (Omega 14.35 i.p.v Nvidia) , maar probeer het nog eens met de orginele.

groetjes speedtouch

Geplaatst door Nietsdoen
Ik installeerde Robbie Konijn Peuter op 1 van onze PC's.
Dat lukte. Alleeen spelen lukt niet, na het Mindscape logo komt de
foutmelding:

"ROBBIE KONIJN PEUTER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module ~DF394B.TMP

En Mindscape verwaardigt zich geen antwoord te geven.

Dat is dan niet bepaald netjes van hun, ik zou gewoon iedere dag een mail sturen net zo lang totdat ze het beantwoorden.

Ik denk dat Mindscape aan de code kan zien, dat het hier wellicht om een kopie gaat. En dan doen ze niets voor je.
Zelfs niet als je een back-up gemaakt hebt van de orginele, die je dan wel in bezit hoort te hebben. ;)

Rob de starter heeft het orgineel gewoon, lees de eerste thread. :)

groetjes speedtouch

Ook al verwisseld

Dit is het enige wat ik kan vinden.
Het kan aan de nvidia kaart liggen.
Ook al geprobeerd; van de hardware kant:
- videokaart verwisseld (beiden 440mx)
- geheugen verwisseld
- andere CD-rom speler
Oook al:
- hardware versnelling verlaagd.
- gedefragmenteerd
- op andere PC ; P2-333 met TnT2 kaart; wél goed. :confused:

MS-oplossingen (Leesvoer)

CAUSE
This behavior may occur if any of the following conditions are true:
- You are not using the game disc to start the program.
- Your CD-ROM drive is not compatible with the program.
- You are using a copy of the program CD.
- You are not logged on to the computer as an Administrator.
- The program or programs are interfering with the game startup that is running but is not visible to you.
- You are running a Microsoft Windows XP Home account that uses "fast user switching."
- The CD-ROM drive is using outdated drivers.
Note This issue occurs on computers that are running Windows XP Home and Microsoft Windows XP Professional.
==============
Nou,
- Ik gebruik de originele CD
- Alles werkt behalve Konijn Kleuter en Peuter, maar Kleuter 2 wél!
- 100% rechten (W98)
- Al eens met Msconfig stap voor stap van alles uitgeschakeld, tot een kaal systeem aan toe.
- Nee.
- Laatste drivers bij Asus opgehaald, Asus cd-speed ook maar.
NOTE: This isssue occurs only on our W98 PC, not on our WXP PC's ...
===============
3 x raden ..... :evil: nog steeds nix.

Ik zou het zo ook niet weten, probeer het eens met Alcohol 120% dit is een trial.

Als je hem met alcohol kopier, kan je hem afspelen met de virtuele drive van alcohol.

Download ook alcoholer .

Uitleg: start alcoholer, scan dan de cd met clonyxxl,start vervolgens alcohol 120% via het progje alcoholer.

De instellingen worden nu geladen in alcohol 120 %, zodat je de cd kan wegschrijven als een image, de image kan je vervolgens opstarten via de virtuele drive.

groetjes speedtouch

Opgelost

Ik wou gisteren nog eens W98 herinstalleren. Helaas ging de HD opeens van rrrt klik rrrt klik etc.... en deed dus nix meer.
Andere HD er in - W98 etc. geïnstalleerd ..... en wobbie kolijn deed nog steeds nix ....
Format C: en WXP er op en tráááááláááá ... alle Robbie Konijnen doen het!

Opgelost, deze PC combinatie: mogelijke resterende oorzaak is dus W98 en type interne audio (Cmedia), is de boosdoener.
Dank voor alle oplossingen.

Wij zijn ook blij dat het konijn nu eindelijk buiten kan spelen. :D

Nu kunnen de kids met konijn spelen, en papa kan niet op de computer :D

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan