robocam 21

Status
Niet open voor verdere reacties.

boko111

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
De robocam 21 is een ip camera van marmitek de compressie is MPEG4 weet iemand of dit H.264 compressie is?

Er staat idd MPEG4 maar is dit MPEG4/H.264? Ook ik heb google gebruikt maar helaas niet kunnen achterhalen of dit H.264 compressie is. er zitten namelijk nogal wat verschillen in MPEG4 part 2 is divx compressie en MPEG4 part 10 is H.264

Ahum... de kans dat wij hier op het forum dat precies weten is niet zo groot...
Overigens lijkt mij H.264 compressie een beetje te hoog gegrepen voor een surveillance camera (er moeten licenties aan Intel voor betaald worden), maar je zou Marmitek kunnen bellen met deze specifieke vraag: 040-2122831
Let erop dat je dan in eerste instantie vraagt naar de verkoopafdeling, dus niet naar de technische helpdesk.

In de brochures, website, handleidingen etc. wordt het in ieder geval niet duidelijk.

Tijs.

Je hebt gelijk. Misschien dat een gebruiker van dit forum er wel 1 heeft en me dit had kunnen zeggen. Ik heb dit nummer al gebeld, ze konden me helaas niet verder helpen.

Misschien zijn de IP camera's van het merk Axis een oplossing voor je. Kwalitatief erg goed, heb er zelf een hang, waar ik mee proef draai. Deze camera's ondersteunen H.264. Zijn misschien iets duurder maar dit is geheel afhankelijk van de wensen.

Zoek idd een redelijk betaalbare ptz ip camera die H.264 heeft ivm re streamen van beelden. Bedankt voor de tip. Het voordeel van de marmitek robocam is dat je deze in een behuizing kan plaatsen om hem buiten te hangen.

Denk er aan (ik weet niet voor welke toepassing je de camera wilt gebruiken, bewaking bedrijver terrein oid), dat camera's 's nachts laten filmen een kriem is of i.i.g. de kwaliteit is altijd minder, probeer daarom buiten verlichting.

Infrarood vind ik persoonlijk waardeloos op een camera, het werkt niet met fluoriserende dingen als je bijv. kentekens wil lezen of de mensen op je terrein in een fluoriserend jack lopen, nu zal dat 's nachts niet snel voorkomen.

Momenteel ben ik met een binnencamera aan het testen die buiten filmt, het gaat mij dan vooral om nacht zicht, nu schijn ik zelf licht bij door een aantal lantaarns. Als je geinteresseerd bent wat mijn bevindingen hier van zijn wil ik ze gerust delen met je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan