Opgelost Robocopy - Datum van doelmap

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Bij het runnen van onderstaande robocopy kopieerbewerking (regel 10) krijgt de doelmap de datum van de bronmap (b.v. 30-08-2026)
Graag zag ik %today% als datum.

Het is gebleken dat door toevoegen van een mapniveau (\Data\) de doelmap wel %today% als datum krijgt en krijgt de map \Data\ de datum van de bronmap
Voor info van de variabelen %mapnaam%-%today%-%weekdag% zie mijn draadje: https://www.helpmij.nl/forum/threads/windows-update-geen-wmci-meer.977677/

Code:
10 robocopy "D:\Data bronmap\." "D:\doelmap\%mapnaam%-%today%-%weekdag%\." /M /S /DCOPY:DAT
::
20 robocopy "D:\Data bronmap\." "D:\doelmap\%mapnaam%-%today%-%weekdag%\Data\." /M /S /DCOPY:DAT

?
PHP:
robocopy "D:\Data source folder" "D:\destinationfolder\%foldername%-%today%-%weekday%" /M /S /DCOPY:DA

Code:
Kept /DCOPY:DA: This still copies directory Data and Attributes without overriding the creation date.

?
PHP:
robocopy "D:\Data source folder" "D:\destinationfolder\%foldername%-%today%-%weekday%" /M /S /DCOPY:DA

Code:
Kept /DCOPY:DA: This still copies directory Data and Attributes without overriding the creation date.
Bedankt.
Deze copyflags zijn van toepassing op de onderliggende mappen en daarin opgeslagen bestanden maar werkt niet op de "hoofdmap" van het doel (in het voorbeeld D:\doelmap\.) Deze hoofmap krijgt de datum van de bronmap. Zelfs als ik de datum van D:\doelmap\ handmatig aanpast wordt deze na een nieuwe run teruggezet naar de datum van de bronmap. - zo is mijn ervaring van allerlei testen.

?
PHP:
robocopy "D:\Data source folder" "D:\destinationfolder\%foldername%-%today%-%weekday%" /M /S /DCOPY:DA /NODCOPY

Werkt. Bedankt!
Van deze copyflag /NODCOPY heb ik de werking niet onderkend (Zowel NL als EN info bekeken) :oops:

Terug
Bovenaan Onderaan