Rode kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal ik loop al enige tijd te sukkelen met mijn printer,
Als ik een foto uitprint van mijn dochtertje die rood/bruin haar heeft, dan zit er in de kleur van het haar een rode gloed, dat is echt zo vervelend.
Ik heb dit probleem met PhotoRecord 2.0 van canon, maar daar kan het toch niet aan liggen.
Bij Microsoft Photo editor heb ik dat dus weer niet, dus waar het probleem dan zit??
Ik heb een Canon i905D fotoprinter, misschien dat de instellingen niet goed staan, maar dan zal ik het overal moeten hebben, heeft iemand enig idee waar de fout zit, want ik werk al zolang met PhotoRecord zonder problemen.
Fred.........

ergens bij opties van photorecord.

Bijna elk fotobewerkingsprogramma behandeld kleuren op z'n eigen manier. Alleen zogenaamde pantone-kleuren worden standaard goed weergegeven omdat dat een standaard is. Maar dan zit je nog steeds met printers die kleuren weer anders afdrukken dan je op het scherm ziet. Jij weet hoe de echte haarkleur is, dus jij ziet dat het niet goed is. Maar de buurvrouw zal het waarschijnlijk niet eens opmerken. soms kun je in programma's de kleuren wat aanpassen/bijstellen zodat het meer naar je wens is. Als je zo'n kleurenschema op kan slaan kun je daar later weer mee werken.

Weet iemand welk kleurenschema ik moet gebruiken om te voorkomen dat mijn foto's te rood zijn..
Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan