rollback (terug naar vorige versie van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

jooph45

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Ik heb kortgeleden (2 weken) de upgrade gedaan naar Windows 10 en alles is goed gegaan.
Maar ik heb gezocht naar de "rollback" en die niet kunnen vinden.
In diverse artikelen zie ik hoe je na de upgrade eventueel terug kan naar je oude versie van Windows.
Maar als ik klik op "Instellingen" "Bijwerken en beveiliging" "Systeemherstel" zie ik niet de mogelijkheden van "Deze pc opnieuw instellen" en "Terug naar Windows xx"
Wat ik wel zie is de kop "Geavanceerde opstartopties" en de knop "Nu opnieuw opstarten"
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik wil nog een laptop gaan upgraden en ik heb toch graag deze ontsnappingsmogelijkheid beschikbaar

Hopelijk weet iemand iets en groeten

Zo zou het idd. moeten gaan :
via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel. (Dus geen systeemherstel)

Jammer dat je in de oorspronkelijke Windows niet een systeemkopie hebt gemaakt op een externe hdd. Dan had je met behulp daarvan in 45 minuten je vorige Windows teruggehad.

Deze kans heb je nu wel op je 2e laptop. Maak eerst een systeemkopie (+ een systeemdisk). Hoe je dat doet? Configuratiescherm, backup maken en terugzetten, systeemkopie maken.

Via Instellingen ga ik naar Bijwerken en beveiliging.
En dan zie ik o.a. Systeemherstel - en geen Herstel.

Ik ben niet aangemeld als administrator; maar dat zal toch geen verschil uitmaken.
Als ik iets wil bekijken / instellen wordt je zonodig wel "lastig gevallen" door gebruikersaccountbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan