Romantisch effect Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo luitjes,

Ik ga in September op verzoek een huwelijk op de foto zetten en ben vast aan het kijken hoe ik het één en ander ga aanpakken. Nu zat ik o.a. te denken om gebruik te maken van een diffuus filter op mijn objectief maar die moet ik dan weer aanschaffen en dat terwijl ik Photoshop CS4 bezit.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik in PS bereik dat een foto van het echtpaar op een mooie locatie een wazig effect krijgt. Bij voorkeur het paar scherp en de achtergrond er omheen wazig/romantisch.
Als ik een filter nemen dan heet dat een Spot Difusser.
Graag tips en advies/uitleg.

Ik hoor graag,

T

volgens mij moet het ook kunnen dat als je het paar omcirkelt en dan feather en de hoeveelheid pixels daar ook wijzigen. Zelf gebruik ik liever GIMP: veel makkelijker en het vertraagt je pc minder. Daar moet je bij filters>vervagen>selectief Gaussiaans vervagen
Volgens mij moet je er gewoon een onscherp masker overheen halen en dat deels wegsnijden.

Laatst bewerkt:
In photoshop is het ook niet moeilijk hoor...
Er zijn voor photoshop tal van plugins te downloaden om het nog makkelijker te maken!
bv. op http://www.webresourcesdepot.com/free-photoshop-plugins-collection/ staan veel ( gratis) plugins voor photoshop.
Ook voor soft-focus effecten! Virtual Photographer is een echte aanrader hiervoor ( staat ook op de genoemde site). Deze plugin bevat heel veel effecten. Zodra het is geiinstalleerd, kan het los worden gebruikt, maar nestelt het zich ook in photoshop.

Succes!!

Laatst bewerkt:
Dank je wel.
Zo ver ben ik nog niet in PS maar het staat bij mijn favo's nu.....

Graag gedaan...
Je hoeft ook niet veel van photoshop te weten, kijk maar eens op google naar photoshop tutorials.....
Je weet niet wat je ziet.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan