Rommeltje folder pictures

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hej,

Ik heb op mijn pc een aantal mappen met foto's die heb voorzien van een "folder picture". Geen standaardvoorbeeld, maar via opties --> aanpassen --> kies afbeelding.
Dit ging altijd perfect.

Nu was ik vandaag bezig met een paar nieuwe mappen te voorzien van "folder pictures" en toen hing Explorer vast, explorer starte vervolgens opnieuw op en nu zie ik tot mijn stomme verbazing dat alle mappen op mijn pc voorzien zijn van een van de "folder pictures" die ik heb gemaakt. Het lijkt alsof dat volledig willekeurig is gebeurd.

Heeft er iemand een oplossing om dit weer terug te zetten? Dus dat de mappen gewoon weer een "leeg" icoontje hebben en dat mijn mappen die WEL een "folder picture" moeten hebben die gewoon hebben.

Zelf ben ik er achter gekomen als ik naar tools -> folder options -> view en dan "cache thumbnails" afvink al mijn mappen geen "folder picture" meer hebben.
Het vervelende is echter dat de mappen die WEL een "folder picture" moeten hebben deze ook niet meer hebben.


Iemand een oplossing?


edit: Ik gebruik Windows XP Prof. ENG.

Groeten,
Pascal
 
Ik zou zeggen: Verwijder je icon cache, maar ik weet niet wat er dan gebeurt met de zelfingestelde pictogrammen.:confused:


Hier de uitleg met dank aan buffy:

Geplaatst door buffy
Het zou kunnen dat de icon cache beschadigd is. De oplossing is dan: de icon cache verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Bij het opnieuw opstarten bouwt Windows de icon cache dan vanzelf opnieuw op.

Doe dus het volgende even (ik ga ervan uit dat je XP hebt, gezien de sectie waarin je vraag staat):

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven (uitleg).

Start op in veilige modus (uitleg)
Verwijder:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Iconcache.db <- dat bestand
(Local Settings is een verborgen map, dus het is belangrijk dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven.)
Herstart in 'normale modus' en kijk of het probleem dan is opgelost.


Misschien dat iemand hier duidelijkheid in kan geven.
 
Het werkt, helaas zijnu wel AL mijn icoontjes weg... maarja niets aan te doen...

bedankt voor hulp.

Groeten,
Pascal
 
Graag gedaan alleen wel jammer dat ze allemaal weg zijn.

Ik hoop dat het er niet al te veel waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan