• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rond getal afronden op 1 decimaal zodat er 1,0 staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

cverhoofstad

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
* heb de post even aangepast zodat deze klopt met mijn probleem

Beste experts,

Heeft iemand een oplossing om een rond getal toch te vermelden met 1 decimaal achter de komma wanneer je deze samenvoegt met tekst? Formule die ik gebruik is: =ALS(Htabel!AI2="*";"*";(AFRONDEN(Htabel!AI2;1)&" pulsen"))

Ofwel

1,25 = 1,3 pulsen
2,36 = 2,4 pulsen
3 = 3 pulsen maar moet zijn 3,0 pulsen

Ook al gebruik ik de formule =afronden(CEL;1) dan geeft hij 3 als uitkomst... Aangezien het een samengevoegde cel is werkt het dus niet om de decimalen van de cel aan te passen op 1.

Alvast bedankt voor de moeite!

Casper

Laatst bewerkt:
Dat kan je instellen via het decimaal-icoon, zie tekening.

Bijlagen

• decimalen.jpg
    decimalen.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 30
Ik ben niet helemaal volledig geweest in mijn formulering. Ik heb ergens dat getal wel staan als 3,0 maar moet er vervolgens een tekst achter plakken. Dit is letterlijk de formule die ik gebruik =ALS(Htabel!AI2="*";"*";(AFRONDEN(Htabel!AI2;1)&" pulsen")). Het moet dus volledig in formule opgebouwd worden. De cel zelf kan ik niet defineren aangezien deze 3 pulsen aangeeft en dus geen getal meer is...

Sorry voor de verwarring ben iets te snel geweest met mijn post.

Gr. Casper

Dan wordt het deze:
Code:
=ALS(Htabel!AI2="*";"*";TEKST(Htabel!A12;"0,0") &" pulsen")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan