Hoi Sandra,
hoe het komt dat ik hier dan niet op ben gekomen... :shocked:
Dat komt omdat er heel veel schijn-oplossingen voor ronde hoekjes op internet worden gezet door mensen die er net niet het fijne van begrijpen (zelfs door webdesign-bedrijven die ook ergens de klok hebben horen luiden), en omdat veel van die schijn-oplossingen hetzelfde zijn, of gekopieerd, of naar elkaar verwijzen, enz.enz. - Er zijn niet zo gek veel werkende universele hoekjes-methoden (terwijl heel veel pagina's dat wel voorspiegelen), en om die eruit te pikken is een heel karwei: dan moet je alles testen. Met veel teleurstellingen als het weer niet werkt zoals jij wilt.
Daarbij komt ook nog, dat behoorlijk veel "oplossingen" alléén een beschrijving zijn van wat je zou moeten doen: wel met codes en soms met een
plaatje van het resultaat, maar zonder echt werkend voorbeeld. Dan moet je maar raden of het werkt, of eerst een pagina met hun code bouwen om daar achter te komen!

- Dus niet verbaasd dat je er niet zo gauw op kwam.
Maar goed: ik bedoel:
Als je met tabellen gaat werken moet je maar liefst 3x3 = 9 cellen maken om de hoekjes en randjes goed te kunnen plaatsen (voor
elke box die je afgeronde hoekjes wilt geven). Behalve dat dat indruist tegen de principes van scheiding van inhoud en vorm ("gebruik géén tabellen voor de opmaak, gebruik tabellen alleen als je tabellarische gegevens moet laten zien"), kan het ook problemen opleveren bij het op de pagina plaatsen, of als twee van die hoekjes-boxen elkaar moeten overlappen.
Met de css-oplossing werk je met <div>'s (divisions, element-blokken), en dat is een stuk flexibeler, en ook betere code. Als je bv. je hoekjes-box in een <div> hebt verpakt, kan je die zó op elke plaats op de pagina zetten. En <div>'s kunnen net zo goed mee-rekken en krimpen als een tabel, als je relatieve maten (procenten) gebruikt voor de breedte.
Mijn ervaring: als je even doorbijt met experimenteren met de css-methode, dan wil je niet anders meer!
Zo ongeveer!
Succes!
CSS-Hunter
Edit: tijdens mijn tikwerk kwam de post van lita112 binnen! Hoi Lita, het klopt wat je zegt over mijn bedoeling!