Ronde hoeken in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ja... ik ga het maar eens aan mijn broer vragen.
Op die site staat zogezegd stap voor stap beschreven hoe je het moet doen. Ze zeggen alleen er niet bij waar dat stukje html moet koumen te staan. En dan kan ik er niets mee.

Je moet daar toch de basis ervan al kennen en die heb ik gewoon niet. Mijn broer wel en wat meer ook geloof ik.

groet
sandra
 
Bijna rond! :)

Hoi Sandra en andera,
Ik heb naar aanleiding van het template je voorbeeld weer een kwart slag teruggedraaid en nog eens bekeken.
Het merkwaardige is dat die template-ontwerpers hun ontwerp rechtopstaand gemaakt hebben alsof het een portret-A4'tje is. :eek:
Toch zijn de meeste beeldschermen liggend gemaakt! Daar zou je als ontwerper rekening mee moeten houden, anders wordt het veel te veel scrollwerk! :)

Maar goed, als je hun ontwerp als "liquid" (flexibele) pagina opbouwt, kan je er alle kanten mee op.
Nu moet er best wat geveugeld worden om zo'n pagina met pure CSS en zonder tabellen te maken. Maar het kan wel! ;)
En als je de pagina op zo'n manier als sjabloon hebt, is het (niet helemaal, maar toch) redelijk kinderspel om dan flexibele ronde hoekjes om de tekstblokken heen te zetten.

Maar ik heb wat voor je op de kop getikt. Ik heb nl. francky van francky's developerscorner.nl zo gek gekregen om eens naar dit ontwerp te kijken, en deze heeft een beknopte werkwijze op YouTube gezet over wat er in hoofdlijnen moet gebeuren om dit model te maken. Kijk:


Ik zou eens proberen om om die manier je pagina te maken, al dan niet samen met je broer. Mocht het na 4 maanden niet gelukt zijn, en je hebt haast, dan is hier een Escape-toets om op te klikken. :D


Dan heb je dus de basis-layout, zodat je m.b.v. de aanwijzingen in de eerder genoemde links lekker kunt gaan knutselen aan de ronde hoekjes. De basis-layout was immers alleen maar voorwaarde om de hoekjes te kunnen implanteren!
En mocht het jullie na een paar weken hoekjes omslaan niet gelukt zijn, dan is er ook nog een Emergency-toets voor achter de hand:


Veel succes, want met beginnende webbouw-ervaring is dit best een pittige opgave!
CSShunter

PS-1:
Voor over 4 maanden resp. over 4 mnd + 2 weken (
smiley-st.gif
): in de broncode hier en daar wat toelichting.

PS-2:
Voor over 4 maanden resp. over 4 mnd + 2 weken (
smiley-st.gif
): alle gebruikte spullen staan in de map developerscorner.nl/csshunter/test-cincerity/, met de submappen CSS ( developerscorner.nl/csshunter/test-cincerity/css/ ) en images ( developerscorner.nl/csshunter/test-cincerity/images/ ).

PS-3:
Alle daarin staande bestanden zijn nodig, ook het rare pngbehavior.htc bestand in de css-map, en de blank.gif in de images-map. Die twee zijn ervoor nodig om Internet Explorer 6 de transparante png's goed te laten vertonen (anders krijgen ze een grijze achtergrond ipv transparant).:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan