Rondje maken in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hey allemaal!

Ik ben bezig met een tekensite (http://playground.smartthinker.nl/martijn/photo/draw/ ) en nu wil ik dat als iemand bijv rood met radius 20 instelt, die ook een rode cursor krijgt met een radius 20.
Ik kan dan een hele lading aan plaatjes uploaden en dan afhankelijk van de instellingen die cursor instellen, maar ik wil ook een functie maken dat een user zelf kleuren kan mixen en toevoegen, dus dan kan dat niet meer.

Ik dacht: misschien kan ik met PHP een rondje maken. Dat ik dan via GET de radius en kleur in doorgeef, en via content-type png instel. Maar hoe maak ik een rondje in PHP met transparante achtergrond en ingekleurde binnenkant?

Bedankt voor jullie tijd!

Martijn

De GD library kan plaatjes manipuleren en lijnen trekken hoort daar ook bij. Hoe je dat verder verwerkt in een tekenprogramma is dan weer een tweede natuurlijk...

Ja hoe ik het verder verwerk weet ik al, dat is niet zo heel moeilijk. Ik hoef alleen te weten hoe ik dit kan maken:
als iemand naar www.site.nl/color.php?color=red&rad=20
er een pagina komt als png'tje (ik weet ook al hoe dat moet) met een rondje met radius 20 en kleur rood.

PHP:
<?php

//Radius en RGB waarde van kleuren instellen
$radius = 50;
$r = 255;
$g = 0;
$b = 0;

//Blanko plaatje aanmaken
$image = imagecreatetruecolor($radius+1, $radius+1);

//Kleuren instellen
$color = imagecolorallocate($image, $r, $g, $b);
$black = imagecolorallocate($image, 0, 0, 0);