Rood kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joe Cool

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Beste,

Ik ben vandaag bij een collega-amateur webbouwer geweest en die heeft het volgende probleem.
Wanneer hij via FTP foto´s upload naar de webspace zijn die daar te zien als een leeg vlak met een rood kruisje in de linkerbovenhoek. Wanneer je dan op die zogenaamde foto klikt kom je raar genoeg op de helppagina van zijn provider terecht met de melding dat de afbeelding niet is gevonden. In het verleden heeft hij echter talloze keren foto´s op deze manier op de site gezet...wat kan er zijn misgelopen? Ik kom zulke lege afbeeldingen met het rode kruisje soms ook wel eens tegen op fora of andere amateursites dus ik hoop dat het een gekend probleem is.

Alvast bedankt voor enige hulp!

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 65
Omdat je zegt dat jullie allebei amateurs zijn, kan het het volgende zijn:

Als je met frontpage een plaatje selecteerd die je op je website plaatst moet goed aangegeven worden. Dus er kan geen verwijzing zijn naar de c:\-schijf van de persoon die kijkt naar je website.

Dus als je in "main.html" een plaatje hebt met de naam "plaatje.jpg" en deze staat op je harde schijf in "c:\mijn documenten\plaatje.jpg"(ik noem maar wat hoor!) dan moet je in je code niet aangeven dat deze op "c:\mijn documenten\plaatje.jpg" staat. als het plaatje in dezelfde map staat als "main.html" dan moet de code zijn: < img src="plaatje.jpg> en niet < img src="c:\mijn documenten\plaatje.gif">. Want je kunt namelijk niet verwachten dat iedereen hetzelfde plaatje op zijn computer heeft staan, en al helemaal niet in dezelfde map!!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!!

Succes ermee

groeten Wouter

Geplaatst door Guus abc
Kun je een link naar die site geven?

Guus.

Prachtige site heb jij! En dan net nog
schotland, een land waar ik nog niet geweest ben maar als biker al lang wil bezoeken, knap gemaakt!

Dit is de link naar de site van mijn kameraad, ik zou eigenlijk eens naast hem moeten gaan zitten terwijl hij zijn site maakt dan zie ik misschien wat hij fout doet want achteraf is het moeilijk te bepalen wat er nu eigenlijk misloopt...

http://users.skynet.be/trappers/

Ikzelf heb nog nooit problemen gehad om foto´s op het net te krijgen, getuige deze sites die van mijn hand zijn al zijn ze niets vergeleken wat jij hebt gemaakt.

http://www.dkj.be/

http://members.home.nl/wernerdk/index.htm

Groetjes en ik ga zeker nog eens verder neuzen in je virtuele Schotland!

Geplaatst door Tha_Vink
Omdat je zegt dat jullie allebei amateurs zijn, kan het het volgende zijn:

Als je met frontpage een plaatje selecteerd die je op je website plaatst moet goed aangegeven worden. Dus er kan geen verwijzing zijn naar de c:\-schijf van de persoon die kijkt naar je website.

Dus als je in "main.html" een plaatje hebt met de naam "plaatje.jpg" en deze staat op je harde schijf in "c:\mijn documenten\plaatje.jpg"(ik noem maar wat hoor!) dan moet je in je code niet aangeven dat deze op "c:\mijn documenten\plaatje.jpg" staat. als het plaatje in dezelfde map staat als "main.html" dan moet de code zijn: < img src="plaatje.jpg> en niet < img src="c:\mijn documenten\plaatje.gif">. Want je kunt namelijk niet verwachten dat iedereen hetzelfde plaatje op zijn computer heeft staan, en al helemaal niet in dezelfde map!!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!!

Succes ermee

groeten Wouter

Ik begrijp wat je bedoelt Wouter, ik ga hem dat zeker vragen (zie hem morgen). Ik weet dat hij html-taal aan het leren is en zo misschien die fout maakt. Wanneer je in de WYSIWYG omgeving werkt heb je minder kans op zo een foutje want dan regelt de software zowat alles voor je. Je creativiteit is dan natuurlijk ook gebonden...

Bedankt voor de reactie en ik hou jullie op de hoogte!:thumb:

Geplaatst door Joe Cool

Prachtige site heb jij! En dan net nog
schotland, een land waar ik nog niet geweest ben maar als biker al lang wil bezoeken, knap gemaakt!

Dit is de link naar de site van mijn kameraad, ik zou eigenlijk eens naast hem moeten gaan zitten terwijl hij zijn site maakt dan zie ik misschien wat hij fout doet want achteraf is het moeilijk te bepalen wat er nu eigenlijk misloopt...

http://users.skynet.be/trappers/

Ikzelf heb nog nooit problemen gehad om foto´s op het net te krijgen, getuige deze sites die van mijn hand zijn al zijn ze niets vergeleken wat jij hebt gemaakt.

http://www.dkj.be/

http://members.home.nl/wernerdk/index.htm

Groetjes en ik ga zeker nog eens verder neuzen in je virtuele Schotland!

Die éne link doet het blijkbaar niet...nog eens proberen!

www.dkj.be

de mouseover van de eerste knop doet het niet, deze knop woord dan gehalveerd, beetje jammer!!!

groeten

Geplaatst door Tha_Vink
de mouseover van de eerste knop doet het niet, deze knop woord dan gehalveerd, beetje jammer!!!

groeten

Ben niet mee. Welke knop op welke site? Ben even gaan kijken op alle drie maar vond niks?:confused:

DKJ werft aan dus, raar, bij mij niet. Ik heb ook even gekeken op mijn tweede pc waar de site niet op gemaakt is zodat hij dat cache geheugen niet kan gebruiken maar ook daar is de knop in orde:)

Geplaatst door Joe Cool
Prachtige site heb jij!
Dank je wel.:)

Het probleem is niet dat de link naar een bestand op de lokale harde schijf verwijst.
Ik neem als voorbeeld de eerste link.
Die verwijst naar photogallery/photo2051/12-03-2004-trappers-14.jpg.
Als ik erop klik wordt die afbeelding ook weergegeven. Ook de overige links werken wat dat betreft.
Het probleem is dat de links ZELF (die ook plaatjes zijn) niet worden afgebeeld.
Naar het plaatje dat als link moet fungeren wordt verwezen door src="../photogallery/photo2051/12-03-2004-trappers-14.jpg".
En daar zit de fout.
../photogallery wil zeggen dat er naar een map HOGER wordt verwezen.
Maar de map photogallery zit in dezelfde map als het html-document.
Haal overal die ../ weg en je zult zien dat het wel werkt.

In de bijlage een voorbeeldje.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
volgens mij is dit niet de correcte code voor een map hoger. hier is al een vraag over beantwoord, dan zou je ff bij internet > website maken, moeten kijken, daar is dit nog niet zo lang geleden besproken.

succes

groeten Tha Vink

Geplaatst door Tha_Vink
volgens mij is dit niet de correcte code voor een map hoger.
Het is wel de correcte code, maar die map bevindt zich daar niet.
Geplaatst door Tha_Vink
dan zou je ff bij internet > website maken, moeten kijken, daar is dit nog niet zo lang geleden besproken.
Klopt. :)
Nog maar drie weken geleden.
Door mij. :D Hier.

Guus.

Laatst bewerkt:
haha ok guus, heb ikk dus niet goed opgelet
haha
succes verder

groeten tha vink.

Geplaatst door Guus abc
Zo te zien is het probleem opgelost.

Guus.

Inderdaad jongens, ik heb vernomen dat hij er iets op gevonden heeft. Hij heeft even getest en tijdelijk een pagina met afbeeldingen op het web gehad en met succes. Hij tevreden, ik tevreden, en jullie ook hoop ik. In ieder geval bedankt voor alle hulp!

Groetjes van Werner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan