rood lampje op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knabbel77

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2011
Beste Mensen

Mijn pc krijgt stroom en valt daarna meteen weer uit.
Op het moederbord brand vervolgens een rood lampje.
Ik heb de afgelopen tijd niets verwisselt of vervangen in de computer.
Deze pc heeft als enige wel een hele tijd stilgestaan.

in ieder geval bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke Groet,
Knabbel77

p.s. wat belangrijke info
ongeveer 2 a 3 maanden geleden gebruikt voor het laatst
Type Moederbord: ABIT KN-8
niets vervangen de afgelopen tijd

nogmaals alvast bedankt

Blijft er een fan hangen? Maak je pc open en controleer bij opstarten of alle fans beginnen draaien of dat alleen die op het koelblok niet wil draaien.
Vallen alle fans uit dan is het waarschijnlijk je voeding die je parten speelt, die heeft trouwens ook een fan.
3 maanden stilstand kan ook betekenen dat een van je fans (meestal die op het koelblok) vast hangt door aangekoekt vuil.
Als de processor n.l. niet gekoeld wordt valt je pc binnen 3 sec. uit.

Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het koelblok zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Laatst bewerkt:
Beste Mik

bedankt voor je reactie.
de pc is stofvrij.
nog steeds heb ik het probleem wat hier onder beschreven staat:
De led verlichting op de voorkant van de pc gaat even aan, valt daarna uit, de pc start niet eens. het enige wat ik dus zie is het rode lampje

mvg,
knabel77

Heb je je pc met de zijkant open gestart? Zodat je e.e.a. kunt controleren tijdens het opstarten?

Wat zegt de handleiding vh moederbord over de functie vh rode lampje.....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan