Rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Ik heb een Canon MP510. Print als een tierelier. Alleen hebben de afdrukken een roodzweem of rode gloed over de afdruk. Ze lijken wel een beetje op de foto's uit de jaren zeventig die te lang hebben gelegen. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan opheffen en dat de foto's zo worden afgedrukt zoals ze bedoeld zijn= :thumb:

Heb je de foto' s bewerkt voordat je ze hebt afgedrukt? In dat geval zou het namelijk aan je beeldscherminstellingen kunnen liggen. Wanneer die niet goed zijn zou het kunnen dat je bij het bewerken de foto's te rood maakt, maar dat die op het scherm wel goed lijken. De printer print namelijk niet zoals jij het op scherm ziet (tenzij je een gekalibreerd scherm hebt) maar zoals in de afbeelding beschreven staat.

Neen, dat heb ik niet gedaan. Wat ik wel heb gedaan is geprobeerd om middels kleurbeheer van de printer de kleur magenta af te zwakken. Kies ik dan voor afdrukken dan is mijn instelling zo dat ik eerst een printvoorbeeld krijgt. Na wijziging van de eerder genoemde instellingen LIJKT het alsof er een licht groen zweem inzit, maar als de foto is afgedrukt dan heeft rood weer de overhand. :o

Op advies van Canon heb ik automatisch de printerkop gereinigd; het "lijkt" nu beter. Afwachten of dat lang duurt. Opmerking Canon: is er geen verbetering zichtbaar, moet de printer ter reperatie worden aangeboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan