Roofvogels fotograferen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldogking123

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Beste mensen,

Ik heb een 300mm telelens, woon in Gelderland en wil graag roofvogels fotograferen( uilen, buizerds, torenvalken etc) waar vind ik deze prachtige dieren? En hebben jullie nog tips....

MVG

Tsja, je zou op de Veluwe kunnen kijken, maar die is wel groot...

Welkom bij de Helpmij!
Los van de Noord en Oost coördinaten van een paar lokaties................... heb je al eens overwogen om in Google de zoekopdracht 'roofvogels forum' in te typen?

Ik rijd regelmatig op een weg met weilanden aan beide kanten. Op een meter of 10 vanaf de weg staat kilometerslang een afrastering met paaltjes van ongeveer een meter hoog. Je kunt daar niet rijden of er zit wel een roofvogel op een paaltje.

Die beesten hebben vrij zicht nodig over een hele lange afstand. Dus open ruimte.
En je moet het soort landschap hebben waar kleine beesten (knaagdieren, kleine vogels) kunnen leven, dus bijv struikgewas, lage bomen. Coulissen landschap doet het ook prima.

Waar het bos overgaat in weiland zie ik ze altijd. Bennekom, Zonneoordlaan is mooie lokatie.

Bij Scherpenzeel zitten ze ook wel. Maar vaker zie ik ze in Veenendaal aan de boskant van de Slaperdijk.

Bedankt alvast voor de antwoorden!
Waar ik woon heb je wel bos en een paar weilanden , maar ik zie ze nooit...
Aan de snelweg zie ik er genoeg haha:p
Nog andere tips? Voor torenvalken bijvoorbeeld?

Als je ze steeds niet ziet, vraag ik me af of je het dopje wel van de lens hebt gehaald. :d

Ik mis eerlijk gezegd het computergedeelte in deze vraag.

Zarerdagmorgen. Sorry. Hang hier toch al een tijdje rond en had beter moeten weten.

Overigens als het TS nou echt niet lukt om zo'n vogel voor de lens te krijgen moet hij in de zomermaanden maar eens naar het Gaiapark gaan en de roofvogelshow bekijken. Voor sommige exemplaren gaat hij een groothoeklens nodig hebben zo groot en dichtbij zijn de vogels.

Beste vogelkijker,

misschien is het kwartje niet gevallen n.a.v. mijn berichtje van gisteren 22.40 uur? Vanzelfsprekend verzet geen Helpmijregel zich tegen jouw vraag op de Helpmij, ik vraag mij alleen in alle ernst af of je op dit forum genoeg 'geïnteresseerden' zal vinden die je een gedegen antwoord kunnen geven...................., de Helpmij is mogelijk toch een wat anders georienteerd forum dan vogelfotografie. Als ik namelijk in Google :
roofvogels spotten, roofvogels forum etc. etc. intoets, dan kom ik bij sites uit waarbij volgens mij honderden mensen posten die jou veel sneller en mogelijk ook nog eens beter kunnen helpen dan de overgrootte meerderheid van de Helpmij users.

Laatst bewerkt:
Was maar een suggestie hoor. Daarnaast acht ik de kans klein dat je hier in Nederland een zeearend of vale gier voor de lens krijgt redelijk klein.

In het wild kun je idd wel eens langs de snelweg kijken. Ze zitten daar vaak op een paal te wachten op makkelijke prooi (aangereden wild). Kwestie van altijd je camera bij hebben, en goed in je spiegels kijken voor je vol in de remmen gaat.

Op de Oostvaarders Plassen kan je zeearenden zien; ben er afgelopen week geweest met een paar die-hard vogelspotters en die claimden er een gezien te hebben...

Ik woon in Gelderland en ben 16 jaar oud:P
Dus daar kom ik niet even zomaar, ik woon in de buurt van Apeldoorn dus gelieve in de buurt hier...

Kan je er niet met school heen? En anders moet je gewoon op de Veluwe gaan kijken, lijkt me niet dat dat zo'n probleem is.

Beste AndreazZz,

Ten eerste echt tof dat je met ideeën en tips aankomt joh, echt een compliment waard.
Ik denk dat ik binnenkort even naar de veluwe ga, als ik een foto gemaakt heb zal ik ze ook posten!
Als ik over 8 cdagen naar Feyenoord-Ajax ga maak ik er misschien ook een paar vanuit de auto!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan