Als ik je een tip mag geven, ga nog helemaal geen andere lens kopen. Ik heb net je foto bekeken en de reden dat die niet ideaal is, ligt niet aan je apparatuur ben ik bang, maar zo te zien aan je kennis. Dat is op zich ook helemaal niet erg, want zoals jezelf zegt, je bent nog 15 (bijna 16 :d) dus nog alle tijd om je er in te verdiepen en daarna te gaan knallen! Volg een paar workshops, wordt lid van een echt fotoforum (ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen, maar ik weet een heel leuk, gezellig, fotoforum dat er echt op gericht is om de leden te helpen en niet alleen maar af te kraken, heb je interesse, stuur mij maar een PB, dan geef ik je de link) en begin met wat makkelijkere onderwerpen. Je gaf een paar post terug aan dat een dierenpark of een roofvogelshow niet de bedoeling is, aangezien je ze in het wild wil fotograferen. Dat kan ik ook helemaal begrijpen, maar wanneer je begint de vogels in een gecultiveerde omgeving te fotograferen en meer over ze leert door bijvoorbeeld een gesprek aan te gaan met de valkenier, kun je op die manier in een makkelijkere setting je ervaring op gaan doen om daarna ze in het wild beter te kunnen fotograferen.
Succes!!