• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rooster automatisch invullen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedenavond,

Wie zou mij op weg kunnen helpen?
Mijn manager werkt met een rooster zodat iedereen kan zien wie wanneer dienst heeft.
Deze staat vol met regels om op diverse momenten cellen te kleuren. Dit wil men blijkbaar graag behouden.
Ik zoek een manier om het rooster (wisseldiensten) alvast automatisch in te laten vullen. De roosters staan op zich vast alleen met ziekte en vakantie e.d. wijzigen deze uiteraard. Dit kan de manager dan handmatig aanpassen.

Bijv. in het tabblad 'test automatisch' op 26 september (cel L1104) zou ik graag willen zien (in de cellen J1112, J1123 en J1129) welk 'spil' er dienst (Dag, Avond of Nacht) heeft. Dit rooster staat in het tabblad 'data'.
In het rood staat wat de uitkomst zou moeten zijn.
Het mooist zou zijn als ook de namen van de betreffende medewerkers bij de functie Balie en Data-EDI zou verschijnen in kolom L.

Hopelijk heb ik 't een beetje duidelijk uitgelegd.
Ik was in de weer geweest met index en vergelijken maar krijg 't niet voor elkaar.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

zoiets dan (het begin van monikkenwerk, een andere layout zou wonderen doen)

Bijlagen

Ja, dat probeerde ik ook, maar als mensen er al jaren mee werken vinden ze een nieuwe layout erg eng lijkt het wel.. haha. Ik kreeg het er nog niet doorheen voorlopig
suggesties zijn eventueel welkom;)

Dit Rooster printen ze per 4 weken uit en hangen ze op een publicatiebord.

maar met jouw oplossing kan ik misschien wel wat..
Kun je me misschien alleen zeggen hoe ik die formule uit kolom L kan kopiëren?
Die krijg ik niet werkend in kolom O.

Ontzettend bedankt cow18!!

Laatst bewerkt:
je zou er eventueel een prsoonlijke functie (VBA) kunnen van maken ?

Dat gaat helemaal ver boven mijn kunnen ben ik bang..

ofwel met een macro zoals in blad1, die alles binnen het vierkant zelf aanmaakt
ofwel zoals nu binnen dat rode vierkant in "test automatisch"
maar vooral door de aanpassing van je tabel in "data" waar eigenlijk alles al voorgekauwen instaat en je in dat rode vierkant enkel maar met wat index-formules moet werken.

Bijlagen

Gebruik een werkblad voor de weergave van steeds 1 week.
in Cel A1 kies je de week die je wil zien.
Daarna doen de formules al het werk.

Gebruik voor verschillende funkties geen identieke indicaties: gebruik bijv. V en V1 of een andere letter.

Zie verder de bijlage, het laatste werkblad.

Bijlagen

Bedankt voor jullie berichten cow18 en snb!!
Ik ga proberen beide opties te ontcijferen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan